اسدالله درویش امیری روز سه شنبه در مراسم نکوداشت روز صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: حجم قانون در کشور ما بالاست و به قانون زدایی در کشور نیازمندیم.
وی یادآورشد: زمانی که تعداد قوانین افزایش یافت، تفسیر، حواشی و مشکلات آن بی نهایت می شود و به واقع کشور نیازمند پالایش قوانین است.
درویش امیری اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در کشور شاید به تعداد بسیار بالای قوانین بر می گردد.
استاندار زنجان گفت: امروز با افتخار از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ایران نیازمند سرمایه گذاری و اشتغال است تا از توان و استعداد خیل عظیم جوانان تحصیل کرده بیکار حاضر در جامعه استفاده کند.
درویش امیری ادامه داد: برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست که جوانی بیکار در کوچه و پس کوچه ها بگردد و این مساله باید به کمک افرادی که در حوزه صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات تلاش می کنند، مرتفع کرد.
استاندار زنجان گفت: ما در دولت سرباز تولیدکنندگان هستیم و باید زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم و موانع را برطرف سازیم.
وی به مذاکره انجام شده برای اجرای طرح توسعه شرکت ایریکو طی جلسه ای با مدیرعامل بانک صادرات اشاره و اضافه کرد: صنعت ریلی ایران نیاز به واگن دارد و باید مجهز به تکنولوژی روز صنعت ریل جهانی باشد تا ایرانیان هم بتوانند از قطار سریع السیر استفاده کنند.
درویش امیری ابراز کرد: برای تحقق فاز دوم این واحد صنعتی جلسه تشکیل و توافقات قابل توجهی حاصل شد.
استاندار زنجان گفت: تا روزی که در زنجان هستم، هیچ سرمایه گذاری نباید پشت در منتظر بماند و باید برای حضور و فعالیت آنان کمک کرد چرا که مسئولان نیاز به حضور آنان برای حل مشکل تولید و اشتغال دارند.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته رهبر معظم انقلاب بر مباحث اقتصادی متمرکز شده است، افزود: بنا نیست تولید و اشتغال مد نظر رهبر معظم انقلاب را دولت ایجاد کند، بلکه باید بستر فعالیت بخش خصوصی برای تحقق شعار سال را فراهم سازد.
درویش امیری تاکید کرد: باید با تکیه بر توان بخش خصوصی اقتصاد را بهبود بخشید، تولید را گسترش داد و شغل ایجاد کرد.
استاندار زنجان گفت: بخش هایی از صنایع و واحدهای تولیدی تا سال گذشته فلج و ناکارآمد بودند و دولت با اجرای طرح رونق به دبنال نجات این واحدها بود.
وی یادآورشد: امسال هم دولت 100 هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی صنایع منظور کرده است که خوشبختانه 2 هزا رو 700 میلیارد ریال سهم استان زنجان است.
درویش امیری اظهار کرد: در قالب طرح رونق، بدون سقف استانی، دولت 200 هزار ریال پیش بینی کرده است.
استاندار زنجان گفت: تاکید شده است که بانک ها اگر تا سال گذشته طی 2 هفته به استعلام ها پاسخ می دادند، این زمان در سال جاری باید به یک هفته کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: تولید، اشتغال و اقتصاد در شرایطی متحول می شود که محصول تولیدی واحدها در داخل کشور باقی نماند و روانه بازارهای جهانی شود.
درویش امیری ادامه داد: بیش از 45 هزار نفر در این استان در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند و اگر بازو، فکر و ثروت تولیدکنندگان نبود این تعداد شغل ایجاد نمی شد.
استاندار زنجان با بیان اینکه بدون دستیابی به تکنولوژی روز دنیا امکان رقابت برای محصولات ایرانی وجود ندارد، گفت: برای فراهم سازی محصولات صادراتی نیاز به تکنولوژی روز دنیا، مدرن و پیشرفته داریم.
وی تاکید کرد: ما فارغ التحصیلان با استعداد فراوانی در کشور داریم و باید زمینه نزدیکی صنعت و دانشگاه را فراهم سازیم تا بتوان از توان این فارغ التحصیلان در تولید بهره بگیریم.
در پایان این مراسم 10 برگزیده در حوزه صنعت و پنج منتخب در حوزه معدن معرفی و تندیس طلائی دریافت کردند و از سه اتحادیه صنفی برتر و پیشکسوت نمونه سال در حوزه اصناف تقدیر شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.