به گزارش ایرنا، علی حیدری روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر با تسلیت درگذشت 'مریم میرزاخانی' به جامعه علمی کشور، اظهار کرد: درگذشته رشته های علوم انسانی و پس از آن ریاضی و فیزیک بیش از سایر رشته ها مورد توجه دانش آموزان بود و امروزه نیز رشته علوم تجربی مورد توجه قرار گرفته و رشته های فنی و حرفه ای مغفول مانده است.
وی افزود: باید گرایش به رشته های فنی و حرفه ای و بویژه در شهرستان ابهر گرایش به رشته های علوم کشاورزی افزایش یابد چراکه با توجه به موقعیت مناسب کشاورزی شهرستان، این رشته ها بیشتر در منطقه مورد نیاز است.
فرماندار ابهر خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان با توجه به امکان سنجی منطقه ادامه تحصیل دهند تا خدمات مناسب و موثری برای شهر خود داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه امسال بیشترین اعتبارت دولت به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، تاکید کرد: از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان انتظار می رود برنامه های خوب، خلاقانه و به یادماندنی به مناسبت پروژه مهر در مدارس تدارک ببینند.
حیدری با اشاره به مدرسه حسین آباد، بیان کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده با مسئولان نوسازی مدارس، نوسازی این مدرسه قطعی شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرسان ابهر نیز در این مراسم با اشاره به آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید، یادآور شد: با توجه به طرح هادی روستایی بخشداران مدارسی که آسفالت نشده تا آغاز سال تحصیلی جدید آسفالت ریزی کنند و در مناطق شهری نیز برخی از مدارس را مدیران و برخی را شهرداری اقدام به آسفالت ریزی می کند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 100درصد از دیوارهای مدارس زیباسازی شد، ابراز کرد: از شهرداران شهرهای ابهر، صائین قلعه و هیدج انتظار داریم امسال نیز مانند گذشته به شاداب سازی مدارس کمک کنند.
رضایی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان ابهر در سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته هدایت تحصیلی در شهرستان ابهر کمترین انحراف را داشته است و بیشترین تعداد دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای هدایت شدند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.