آیت ا... ابوالحسن حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر موارد صدور مجوز برای مطالبات مردم را از سوی وزارت کشور و فرمانداری ها بررسی کنیم به طور قطع تعداد آنها زیاد نیست.
وی افزود: وزارت کشور باید راهکارهای قانونی را برای مطالبات قانونی مردم ارایه دهد و راه را برای بیان اعتراضات قانونی و برحق مردم باز کند.
امام جمعه موقت اهواز توضیح داد: تجمعاتی که در چند روز گذشته در برخی نقاط کشور برگزار شد پیش از این هم سابقه داشته و این نخستین تحرکات در کشور نیست اما خصوصیت تحرکات اخیر این است که در شهرهای مختلف اتفاق افتاد و تنها مختص به برخی شهرها نبود.
وی با بیان اینکه بخشی از اعتراضاتی که مردم داشتند حق مردم است گفت: مردم حق دارند مطالبه داشته باشند و مسئولان موظفند نسبت به آنها پاسخ گو باشند.
آیت ا... حسن زاده با تاکید بر اینکه وجود تجمعات امری طبیعی در همه کشورهای دنیا است اظهارکرد: افرادی مانند همیشه قصد سوء استفاده از این تجمعات را داشته که در مواردی موفق هم شدند و این مایه تاسف است چرا که در این میان تعدادی از هموطنان هم به ناحق کشته شدند اما مردم با آگاهی بلافاصله صف خود و اعتراضاتشان را از صف کسانی که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند جدا کردند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون شاهدیم که تحرکات و نا آرامی ها با همت مردم در شهرهای مختلف تمام شده و مردم نسبت به آنها عکس العملی به موقع از خود نشان دادند.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی نیز تلاش کردند اما در وهله نخست بصیرت مردم بود که کار را پیش برد.
آیت ا... حسن زاده ادامه داد: فرمایش حکیمانه رهبر معظم انقلاب در 22 بهمن پارسال این بود که حضور و شرکت مردم در راهپیمایی به این معنا نیست که به وضع موجود معترض نباشند و مردم از مسئولان صد درصد راضی هستند.
وی افزود: راهپیمایی هم‌اکنون در اهواز نیز به معنای این نیست که مردم مطالبه ای ندارند اما مردم باید بتوانند مطالباتشان را از روشی صحیح بیان کنند.
امام جمعه موقت اهواز گفت: با همه اینها مردم با آگاهی صف خود را از آشوبگران جدا کردند و آرزویی که سعودی‌ها خبیث، صهیونیستها و آمریکا برای ایجاد نامنی در ایران اسلامی داشتند به گور برده خواهد شد.
وی یادآور شد: رییس جمهوری نیز در جمع روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی صحبت های بسیار خوبی داشتند اما دوران گفتار درمانی تمام شده است.
وی گفت:هر چه قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی شعار مبارزه با فساد بدهد دیگر اثری ندارد زیرا باید به جایی برسیم که مردم آنچه را که مسئولان می‌گویند در عمل مشاهده کنند.
به گزارش در چندروز گذشته در برخی شهرهای خوزستان برخی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور اعتراض داشته که برخی فرصت طلبان با سوء استفاده از این تجمعات اقدام به تخریب برخی اموال عمومی در این شهرها کردند.
7164/ 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.