به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار ابراهیم ولایتی نسب روز سه شنبه در دیدار کارکنان حفاظت هواپیمایی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: امنیت خطوط هوایی کشور از آنچنان جایگاهی برخوردار است که بیشتر کشورهای دنیا لقب «گارد آهنین» را به امنیت پرواز ایران داده اند.
وی یادآور شد: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، دشمنان انقلاب اسلامی از هر وسیله ای برای ضربه زدن به انقلاب و مردم استفاده کردند.
وی اظهار داشت: منافقان کوردل در ابتدای پیروزی انقلاب با اقدام به چند مورد هواپیماربایی در سطح کشور، هواپیماها را از مرزهای هوایی خارج می کردند که به لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی تبعاتی برای کشور داشت و موجب رنجش خاطر حضرت امام خمینی (ره) شد.
فرمانده حفاظت هواپیمایی سپاه خراسان جنوبی گفت: پنجم دی ماه سال 1363، امام راحل در پیامی خطاب به فرماندهی وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور استقرار سپاه در فرودگاه های کشور را صادر کردند.
وی افزود: از سال 1363 چندین بار اقدام به هواپیماربایی از طرف دشمن شد که با حضور سپاه در امنیت پرواز این اقدامات خنثی شد.
ولایتی نسب اظهار داشت: پس از حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امنیت پرواز 130 مورد هواپیماربایی که 26 مورد آن درگیری در هوا انجام شد اجازه ربوده شدن هیچ هواپیمایی به دشمن داده نشد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.