به گزارش ایرنا محمدرضا حسنی مقدم روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات پروژه های عمرانی نیمه تمام خراسان جنوبی با اشاره به سفر آتی معاون سازمان برنامه و بودجه به استان اظهار داشت: در شرایط فعلی که دولت با تنگنای مالی روبه رو است و کمتر اعتبارات به استان اختصاص می یابد این سفر می تواند فرصت خوبی باشد.
وی با اشاره به ارتباط های موجود بین مدیران ارشد استان و سازمان برنامه و بودجه گفت: این موضوع امیدوارکننده است و باید از فرصت ها استفاده کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی پروژه های کلان که چشم انداز مهمی برای استان دارند را در این سفر برای بررسی و تمرکز بیشتر معرفی کنند.
وی تدوین برنامه را در این قبیل سفرها بسیار مهم دانست و گفت: انتخاب درست پروژه ها برای بازدید نیز در بررسی بیشتر مشکلات موثر است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی نیز گفت: 37 پروژه فعال داریم و 50 درصد پروژه ها که از سال های قبل روند عملیات اجرایی آن شروع شده با اعتبار کمی به اتمام می رسد.
محمدرضا رضایی ادامه داد: با 250 میلیون تومان می توانیم حدود چهار کتابخانه را تا پایان سال در استان افتتاح کنیم که هم کار فرهنگی است و هم اشتغالزایی می کند.
وی یکی از مهمترین مشکلات استان در حوزه کتابخانه ها را نبود کتابخانه مرکزی عنوان کرد و گفت: کتابخانه مرکزی بیرجند مصوبه سفر دوم هیات دولت نهم بوده که جزو پروژه های ملی نیز محسوب می شود و به خاطر مشکل نبود زمین تاکنون بلاتکلیف مانده اما از سال قبل زمین موردنیاز آن تملک شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم نامه این پروژه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اخیرا اعلام شده که پروژه کتابخانه مرکزی استانی شده که نیاز است این مشکل بررسی شود.
وی گفت: امسال حدود 20 تا 30 میلیون تومان برای تهیه نقشه های پروژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار در نظر گرفته شده که با این وضع روند ساخت آن طولانی خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه در اکثر استان ها کتابخانه مرکزی آنها بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: خراسان جنوبی هنوز در فاز صفر قرار دارد که انتظار می رود مورد توجه مسئولان برنامه و بودجه کشور باشد.
وی اضافه کرد: پروژه کتابخانه مرکز قاین نیز از سال 88 شروع شده که با اعتبارات امسال به 50 درصد پیشرفت فیزیکی می رسد اما به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و شورای شهر نیز روی آن حساس است.
رضایی گفت: اگر امسال یک میلیارد تومان اعتبار به نهاد کتابخانه های عمومی استان اختصاص یابد حدود 15 پروژه به بهره برداری می رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به 16 پروژه این حوزه گفت: برای تکمیل این پروژه ها به 16 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ناصر نبی زاده سالن علامه فرزان را از پروژه های مهم شهرستان بیرجند عنوان کرد و افزود: عدم تطیبق اعتبارات فصل 5 با فعالیت ها و ظرفیت ها و توجه به پروژه های شهرستانی که بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند از دیگر موارد قابل طرح در این سفر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی ارایه طرح های فرهنگی در بافت فرسوده را دارد اظهار داشت: نوسازی سینماهای فرسوده استان در قالب طرح سینمای امید نیز می تواند در این سفر به عنوان مطالبه مطرح شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان این دانشگاه به میزان 30 میلیارد تومان در سه سال اخیر پرداخت نشده است.
کامبیز مهدی زاده اظهار داشت: پایان سال 96 در سرجمع بخش بهداشت و درمان و آموزش عالی دانشگاه علوم پزشکی 42 میلیارد تومان کسری داشتیم که به سال 97 منتقل شد.
وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 98 هیچ ردیفی برای بیمارستان 32 تختخوابی بشرویه پیش بینی نشده است گفت: این بیمارستان در سال های 90 تا 95 حدود هشت میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص داشته و در سال های 96 و 97 قرار بود سه میلیارد تومان اوراق داده شود که حذف شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: وزارت بهداشت نیز قول تامین رقمی داده که پیش بینی می شود حدود 1.5 میلیارد تومان اختصاص دهد ولی پیشنهاد می دهیم برای این پروژه حدود 12 میلیارد تومان در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به کاهش 48 درصدی اعتبارات تملک ملی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در لایحه بودجه 98 نسبت به مصوب 97 گفت: بهبود تجهیزات استاندارد بیمارستان ها از جمله بندهای این اعتبارات است که لایحه 98 یک میلیارد تومان پیش بینی کرده در حالی که مصوب 97 سه میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.
مهدی زاده افزود: بنابراین شاهد کاهش 70 درصدی اعتبارات در این بند هستیم که پیشنهاد می دهیم پنج میلیارد تومان برای این موضوع دیده شود.
وی پیشنهاد ایجاد ردیف بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری قاین، مجوز ماده 23 برای ساخت سازمان دانشکده های فردوس و سرایان را از دیگر مواردی عنوان کرد که قابل طرح در این سفر خواهد بود.
ردیف بودجه مستقل برای ارتقای بیمارستان نهبندان از 32 به 96 تخت و سه مرکز تحقیقاتی مصوب از دیگر درخواست های دانشگاه علوم پزشکی برای طرح در سفر معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی است.
توجه به بازارچه های صنایع دستی، زیرساخت های موردنیاز مناطق گردشگری، بازدید از بافت های تاریخی بیرجند، بشرویه و فردوس، بررسی مشکلات پروژه زندان طبس، ارایه نیازهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه نوسازی تجهیزات و تخصیص اعتبار برای مواد غذایی به مراکز شبانه روزی و مواد مصرفی در کارگاه ها، بررسی مشکلات دانشگاه صنعتی، فرهنگیان و دانشگاه بیرجند در حوزه عمرانی و مشکلات مدارس به خصوص در حاشیه شهر از لحاظ تراکم دانش آموز و تجهیزات از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که برای سفر معاون سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد.
همچنین مقرر شد راه و شهرسازی و شهرداری برنامه ای برای بازدید از بافت های فرسوده تدوین کنند تا از ظرفیت سفر مسئولان سازمان برنامه و بودجه در پایان هفته جاری برای رفع مشکلات این بخش بهره گیری شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.