اکبر اسکندرنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گذرهای فرهنگ و هنر با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار از سیاست ها و برنامه های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره به شمار می رود که تاکنون در برخی از استان ها از جمله یزد محقق شده است.
وی اضافه کرد: با ایجاد این گذرها فعالیت های فرهنگی و هنری نیز از فضای محدود و بسته خارج شده و به سمت رونق افزون تر خواهند رفت.
اسکندر نژاد ادامه داد: با توجه به عملیات تغییر ساختار فیزیکی و سازه ای که هم اکنون در سبزه میدان شهر قزوین در حال انجام است مذاکراتی با شهردار شده تا پس از تکمیل آن ، بخشی از این فضا برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه فضای انتخاب شده برای گذرها باید صرفه اقتصادی برای هنرمندان داشته باشد،گفت: در صورت تحقق این موضوع فضایی برای عرضه آثار تجسمی و حتی کارگاه های صنایع دستی و بویژه برجسته کردن هنرهایی که قزوین جایگاه ویژه ای در آنها دارد، فراهم خواهد شد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مکان هایی که در خصوص گذرهای فرهنگ و هنر پیشنهاد شده حد فاصل بین شهرداری تا خانه هنرمندان در بوستان مشاهیر است که می تواند فضای مناسبی برای این کار باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، راه اندازی این گذرها را نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی و شهری دانست و افزود: از طریق این گذرها علاوه بر گرد هم آوردن هنرمندان، جاذبه های هنری خوبی در استان ایجاد خواهد شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.