به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی مقنی روز پنجشنبه در همایش توجیهی آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم «طرح بشارت» در بیرجند افزود: متصدی برگزاری این آزمون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه هستند و بقیه دستگاه ها هم در این حوزه همکاری می کنند.
وی با اشاره به گذشت 1452 سال از نزول قرآن اظهار داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت 1452 برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور آغاز شد و امسال براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این طرح در قالب حفظ جزء 30 با همگرایی و هم افزایی و مشارکت همه دستگاه ها انجام می شود.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح بشارت پیرو مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور در حال اجراست و در سال های اخیر طرح های مختلفی در این خصوص انجام شده اما امسال بنا شد همه دستگاه ها با یک مدیریت و فرمان حرکت کنند و بر محور حفظ جزء 30 متمرکز شوند.
وی افزود: نخستین بار در کشور همه دستگاه های اجرایی برای حفظ قرآن کریم در یک طرح ملی با یکدیگر همکاری دارند.
مقنی تصریح کرد: اولویت نخست برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش در سال جاری حفظ جزء سی ام قرآن کریم است و دولت هم هشت ساعت برنامه آموزشی و طرح ضمن خدمت برای کارمندان را طرح حفظ قرآن قرار داد.
وی گفت: بعضی از استان ها این طرح را تا 80 ساعت آموزشی به لحاظ اهمیت و استقبالی که از آن شد، قرار دادند.
وی ادامه داد: حفظ قرآن یک کار تربیتی تمام و کمال است چون هدف غایی قرآن تربیت است و حفظ قرآن از زمان نزول آن مورد توجه پیامبر اسلام (ص) بود.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آیاتی از قرآن اشاره به لزوم حفظ آن دارد و در آیه ای آمده که ما قرآن را آسان کردیم تا به راحتی حفظ و قرائت شود.
وی بیان کرد: در منظومه فکری پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) به حفظ قرآن تاکید و روایات زیادی در خصوص اهمیت حفظ آن بیان شده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.