به گزارش ایرنا علی اصغر نظافت روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان افزود: این هفته با شعار « هفته پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی(ع)» از امروز آغاز می شود.
وی اظهار داشت: برنامه های هفته پدافند غیرعامل شامل همایش، رزمایش، مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و ... است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: رزمایش استانی با حضور میهمان کشوری روز دوشنبه هفته جاری با عنوان «مقابله با تب کریمه و کنگو» در شهرستان سربیشه اجرا می شود.
وی گفت: مقام معظم رهبری ششم آبان ماه سال جاری در دیدار با مسئولان مرکزی سازمان پدافند غیرعامل کشور در فرازهایی از بیاناتشان فرمودند اگر مسئولان اهمیت پدافند غیرعامل را درک نکنند کشور در معرض تهدید های غیرقابل جبران قرار می گیرد و در مقابل شیوه های پیچیده تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل هم باید به شکل علمی، دقیق به روز و همه جانبه عمل کرده و با هرگونه نفوذ مقابله کند.
نظافت افزود: معظم له در فراز دیگری از بیاناتشان فرمودند که توجه مسئولان در همه بخش ها به اهمیت پدافند غیرعامل لازم است ، اگر مدیران اهمیت این مساله را درک نکنند و پدافند غیرعامل به شکل شایسته توسعه پیدا نکند کشور در معرض تهدید های غیر قابل جبران قرار می گیرد، مسئولان مختلف در بخش های نظامی و غیر نظامی باید با پدافند غیرعامل همکاری لازم داشته باشند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: درگیر یک جنگ شدید اقتصادی هستیم، هرچند بوی باروت و صدای انفجار احساس نمی شود اما جنگ وجود دارد چون سلاح دشمن امروز دلار و فضای مجازی است.
وی گفت: دشمن 13 آبان را علیه ملت ایران هدف گذاری کرده که با حضور میلیونی آحاد ملت پاسخ دندان شکنی می گیرد، امروز قدرت موشک های نقطه زن با برد بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی سقف محل کار دشمن را تخریب می کند.
نظافت افزود: رسالت ما در کنار پدافند عامل آگاه سازی، فرهنگ سازی و آموزش لازم را در همه حوزه ها که از وظایف ما است.
وی تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان نوپا است که در سال 1382 با فرمان مستقیم مقام معظم رهبری تشکیل شد، این سازمان وظیفه دارد که کشور را در مقابل تهدیدها بوسیله بالابردن قدرت بازدارندگی و مقاومت ملی و حفاظت از زیرساخت های حیاتی در مقابل تهدید های پیرامونی کشور را ایمن سازی کند.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و آموزش عمومی و تخصصی، بررسی تهدید های موجود غیرنظامی و برنامه ریزی برای جلوگیری از این تهدید ها از دیگر وظایف این سازمان است.
نظافت گفت: در همه عرصه ها که احتمال بروز تهدید وجود دارد مثل حوزه های مالی و اقتصادی، تولیدی و صنعتی، ارتباطات و فناوری، رسانه ها، انرژی و امنیت غذایی، محیط زیست،حمل و نقل و همه مقوله هایی که بشر امروز با آن سروکار دارد در شرح وظایف سازمان پدافند غیرعامل تعریف شده است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.