سید ابوالحسن میرجلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای پایان هفته جاری براساس پیش بینی هواشناسی دمای هوا در برخی نقاط استان به صفر درجه کاهش می یابد که کشاورزان، باغداران و مرغداران استان آمادگی کامل برای سرما و یخبندان را داشته باشند.
وی همچنین از مردم خواست در این ایام از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر نکات ایمنی را رعایت تا شاهد حادثه تلخی در استان نباشیم.
میرجلیلی عنوان کرد: در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب در 48 ساعت گذشته 61 نفر گرفتار سیل و روان آب در استان امداد رسانی و 14خودروی گرفتار در سیلاب رهاسازی شدند.
وی با اشاره به اینکه خسارت بارندگی ها در خراسان جنوبی نسبت به حجم آن در بازده زمانی کوتاه مدت جزئی بوده است، اضافه کرد: بارندگی در شهرستان های بیرجند، درمیان، سربیشه، نهبندان، زیرکوه و فردوس با جاری شدن روان آب همراه بوده است.
مدیرکل بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: آبگرفتگی 9 واحد مسکونی روستایی، خسارت 10 تا 35 درصدی به 17 رشته قنات، خسارت به باغات و مزارع استان به خصوص محصول زرشک، تخریب راه های روستایی و شبکه های آبرسانی روستایی از جمله خسارت های اولیه سیل در استان گزارش شده است.
میرجلیلی عنوان کرد: 18تیم برای برآورد خسارت به مناطق مختلف استان اعزام شدند و 48 تیم امدادی با توجه به ادامه شرایط جوی تا دوشنبه آینده همچنان در آماده باش کامل هستند.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: امروز بیشتر در شرق استان بارندگی داریم و دمای هوا نیز به تدریج در استان کاهش می یابد به طوریکه صبح جمعه ( 11 آبان) دمای هوا در شهرستان های درمیان، قاین و سربیشه به یک درجه زیر صفر و در بیرجند به صفر درجه سانتیگراد می رسد.
سمیه نخعی افزود: یخبندان در روزهای شنبه و یکشنبه (12 و 13 آبان) در خراسان جنوبی تشدید می شود که کشاورزان، دامداران و گلخانه داران باید تمهیدات لازم را بیاندیشند.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.