ادامه مطلب به این شرح است: طبیعت در آرامش دادن به انسان ها سخاوتمندانه عمل می کند.
بی هیچ چشم داشتی همه ی زیبایی هایش را به او می بخشد و دلنوازی های مهربانانه اش را در جلوه گاه ناب ترین لحظه های سال، تقدیمش می کند.
بهار،زیباترین هدیه طبیعت به شهروندان دنیای خاکیست و تلنگری سرشار از امید به ما که ای انسان، بعد از هر ناامیدی و فسردگی و سختی، باز روزگار امید و آسایش و دل گرمی به دنبال است، پس کوشا باش و امیدوار و برای رسیدن به هدف های بزرگ زندگیت، سخت تلاش کن.
در کنار باور به این معرفت بزرگ، استان خراسان جنوبی هم با نو شدن سال، لباس کهنه اش را از تن به در آورده و همراه با طبیعت سرشار از نعمت خدا، نو شده است و با نوشدگی هرساله اش،
امسال اما باران های پاک بهاری، هوای صاف، خاک حاصل خیز، نغمه مستانه پرندگان و سفرهای اول سالی مسئولان و خبرهای خوب هم به ظرف شادمانی های بی انتهایش اضافه شده است؛ پس هزاران تبریک و هزاران شادباش به حضور شما مردم خونگرم و مهربان و صمیمی که لحظه هایتان همچون بهار، همیشه خجسته و زلال و پاک و پر از عشق است.
بسیار خوشحالیم که در سال قبل، از آنچه می شد و از آنچه می توانستیم، برای شما هیچ دریغ نکردیم و هزاران بسیار خرسندیم که همه ی آنچه گفتیم و نوشتیم، گوشه ای از مهم ترین خواسته ها،مطالبات، دغدغه ها و نیازهای مردم استان بود؛ بی کم و کاست و با انصاف،حال اینکه شاید به مذاق برخی تلخ آمد، شاید شیرین.
به دلایل و مسمایی که بعدها بیش از این درباره اش خواهیم نوشت، مقام معظم رهبری نام «اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال» را بر سال1396 نهادند و صد البته در همان پیام نوروزی و در سخنرانی مهم حرم مطهر ثامن الحجج (ع) به دلایل این نامگذاری و محورهای عملی مهم آن اشاره هایی فرمودند.
به استناد همه ی خبرها، گزارش ها، سرمقاله ها ویادداشت هایمان در سال های اخیر وبه ویژه در سال 95،قطعاً یکی از چند استان اولویت دار برای اقدام و عمل در حوزه تولید واشتغال، باز هم استان خراسان جنوبیست.
مردم، رسانه ها و مسئولان محترم استانی بیش از هر کس به ساز و کارهای عملیاتی نمودن بحث تولید و اشتغال در شرایطی همچون شرایط ما واقف و واجدند و البته این ساز و کارها، بدون شک وجوب برخی الزامات و برخی تغییرات در نگرش ها، تغییرات در رأس و بدنه ی مدیریت ها، تغییرات در روش ها و تغییرات در قوانین را گوشزد می کند.
و البته صداقت بیشتر، شفافیت افزون تر، همدلی های فراوان تر و پرهیز از تنبلی و در جازدگی های تاریخی ما را به ما یادآور می شود.
جایی می خواندم که بزرگی گفته بود هر روز در اطراف ما هزاران سیب از درخت به زمین می افتند اما آنچه وجود ندارد نگاه نیوتنی است.
ما هم در سال جدید تلاش خواهیم کرد این نگاه نیوتنی را برای آغاز دو باره یک راه توسعه ای و پیشرفت و آبادانی، در وجدانمان نهادینه کنیم و البته به آن اقدام و عمل همراه با امید و انگیزه را هم اضافه کنیم.
تجربه رسانه ای مادر سال های اخیر کاملاً نشان دهنده این واقعیت است که اولاً ما استانی هستیم که دربسیاری از شاخصه ها نسبت به سایر استان ها حق مدارتر بوده ایم اما کمتر به ما توجه شده است.
دوم اینکه در بخش مهمی از این عدم توجه و فقدان نگاه توسعه یافتگی، مقصر اصلی مدیران ناتوان وناکارآمد، رسانه های غیر دردمند و خاموش و البته خواص منفعت طلب و ساکت بوده اند.
در سال جدید با تأکید بر این حق مداری، و به ویژه با توجه به در پیش بودن دو حماسه بزرگ انتخاباتی مهم، تلاش خواهیم کرد صریح تر، قوی تر، و عمیق تر نسبت به مسائل استان بگوییم و بنویسیم تا جایی که در این استان به شعار و آدم های شعاری، به تبلیغ و آدم های تبلیغاتی، و به دروغ و آدم های دروغین هیچ توجهی نشود و به جای آن، دلسوزی، عمل و اقدام واقعی جایگزین گردد.
مثل همیشه به تنها کسانی که واقعاً امیدواریم، پس از عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم السلام، شما مردم قدرشناس و مهربان خواهید بود.
سال نو به ویژه روزهای آغازینش را که زیبا، انرژی بخش و درس آموزند قدر بدانیم و از لحظه های نابش همتی برای یکسال زندگی پرتلاش، همراه با افق های سرشار از امید بسازیم.
ما مردم خراسان جنوبی، مردمان سرزمین خورشیدیم، با همان اراده های پولادین همیشگی و صبوری و نجابت های مثال زدنی، مردم حماسه های بی بدیل، مردم لحظه های نو، روزهای نو، ماههای نو و سالهای نو.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.