به گزارش ایرنا نفیسه نخعی روز سه شنبه در افتتاحیه کارگاه آموزشی طرح ملی توان افزایی بانوان در مسیر کسب و کار و کارآفرینی افزود: طرح ملی توان افزایی بانوان با رویکرد کارآفرینی و کسب و کار با همکاری معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اجرا می شود.
وی گفت: این کارگاه با رویکرد توان افزایی زنان در مسیرهای کسب و کار و کارآفرینی، آگاه سازی مخاطبان از فرصت های کسب و کار و شکوفایی ایده های جوانان به مدت سه روز در مرکز استان برگزار می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی استقبال بانوان استان از استارت آپ (شرکت نوپا) کارآفرینی را کم دانست و گفت: زنان می توانند با حضور در این کارگاه های آموزشی سهم خود را در فعالیت های اقتصادی افزایش دهند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به بالابودن نرخ بیکاری در بانوان، زنان می توانند با کسب آموزش در ایجاد کسب و کارها در بالاترین سطح تولید و بهره وری سهم بسزایی داشته باشند.
نخعی گفت: امسال تسهیلات اشتغال به سمت اشتغال پایدار روستایی و عشایری سوق داده شده اما در کنار آن تسهیلات اشتغال خانگی نیز وجود دارد که بانوان می توانند با استفاده از این تسهیلات کسب و کارهایی برای خود و دیگران راه اندازی کنند.
وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری امسال با بهره چهار و 6 درصد در مناطق روستایی فراهم است که بانوان می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از معدود استان هایی است که اتحادیه تعاونی های زنان روستایی دارد و شرکت های تعاونی روستایی نیز در سال های اخیر فعالیت های خوبی داشته اند.
وی افزود: در حال حاضر 17 شرکت تعاونی عضو این اتحادیه هستند که مکانی برای فروش محصولات آنها در خیابان طالقانی بیرجند در نظر گرفته شده است و به زودی ساماندهی می شود.
نخعی تاکید کرد: فعالیت شرکت های تعاونی در روستاها باعث شده است روستا به سمت ملی شدن و جهانی شدن سوق پیدا کنند.
وی با بیان اینکه دولت باید رویکرد خود را با بانوان کارآفرین تغییر دهد یادآور شد: در حال حاضر در خراسان جنوبی بانوان توانمندی داریم اما هیچ گونه تعاونی یا مرکز کارآفرینی وجود ندارد.
مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان هم در این نشست گفت: ماموریت این بنیاد، ترویج و توسعه کارآفرینی بین جوانان، نوجوانان، زنان و سازمان های مردم نهاد در گستره جغرافیایی ایران با اولویت ترجیحی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور است.
ناصر براتی افزود: رویکردهای کلیدی بنیاد برای انجام این ماموریت توانمندسازی، تسهیل گری و حمایت است و برای تحقق این ماموریت از طریق آموزش، پژوهش، مشاوره و ترویج عمل می کند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.