به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی روز سه شنبه در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در بیرجند افزود: دانشگاه علمی کاربردی در زمینه عملی، فعالیت ها و آموزش های خوبی ارایه می دهد که در اشتغال استان نیز تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: ارایه آموزش های مرتبط با موضوعات روز جامعه در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به یقین می تواند کمک حال ویژه ای برای پیشرفت و توسعه استان باشد.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بدون شک آگاهی دادن برای بیان پتانسیل ها و قابلیت های استان که به مرحله بالفعل در نیامده است کمک شایانی به ایجاد اشتغال و توسعه استان خواهد بود.
وی تصریح کرد: تمامی متولیان حوزه فرهنگ اعم از دانشگاه ها و مراکز آموزشی اگر به این سمت بروند که دانشجویان حین یا پس از دانشگاه کار اجرایی و عملیاتی در حوزه تحصیلی مرتبط انجام دهند، موفق خواهند بود.
عابدی قابلیت های استان خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی و خدمات از جمله گردشگری را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: دانشگاه ها مختص تربیت دانشجو برای صنعت نیستند بلکه باید از ظرفیت های بخش کشاورزی و خدمات نیز استفاده کرد.
وی بیان کرد: دانشجویانی که قرار است در حوزه صنعت کار کنند باید توان عملی در جهت آموزش هایی که دیده اند را داشته باشند و اگر آموزش تئوری صرف باشد مطمئنا موفق نخواهند شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی افزود: هرچند آموزش های تئوری امروز در جامعه جایگاه ویژه ای دارد اما اگر با کار عملی یا عملیاتی عجین شود تاثیرگذار خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نشان دادن توانمندی های استان سرلوحه امور است اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی به همت دانشگاه علمی کاربردی اقدام شایسته ای است که امید است منجر به ایجاد اشتغال بیشتر در استان شود.
نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس دانشگاه علمی کاربردی امروز (سه شنبه) در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت و تا 27 مهر ماه برای حضور علاقه مندان دایر خواهد بود.
بیش از 50 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف استان مرزی خراسان جنوبی تحصیل می کنند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.