مهدی ابراهیم آبادی یکی از اهالی این روستاها به خبرنگار ایرنا گفت: اهالی روستای شهرستانک از توابع شهرستان خوسف به همراه دهیاری و شورای اسلامی از سه سال پیش بدون مجوز اقدام به حفر کانالی به طول 2.5 متر در مسیر رودخانه شهرستانک کردند.
وی ادامه داد: با لوله کشی انجام شده آب چشمه های جاری در مسیر رودخانه که باید همیشه جاری باشد به سمت زمین های کشاورزی این روستا هدایت شده است.
وی اظهار داشت: جدای از این در تاریخ یکم مرداد ماه 97 بدون مجوز در امتداد مسیر لوله گذاری کانالی حفر شده که باعث از بین رفتن بستر رودخانه و قطع بیش از سه هزار اصله درخت گز شده است.
محمد کاووسی زرگر از دیگر افرادی که به شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی مراجعه کردند گفت: زمانی که مردم روستاهای مرغوک، دولت آباد و چهکندگل مطلع شدند موضوع را با مسئولان فرمانداری خوسف در میان گذاشتند که به دستور معاون فرماندار کار متوقف شد اما در همان تاریخ بیل مکانیکی فرمانداری فعالیت می کرد که با همکاری ماموران انتظامی دستور توقف کار صادر شد.
وی ادامه داد: دوم مرداد 97 با مطلع شدن شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی از مسیر لوله گذاری شده و حفر کانال و با توجه به اینکه دهیاری و شورای اسلامی روستای شهرستانک برای این کار مجوزی نداشتند، مسئولان مربوط در مسیر رودخانه حضور یافتند که با تذکر کتبی، دستور توقف کار صادر شد.
وی گفت: پس از تذکر کتبی آب منطقه ای استان مجدد مردم روستاهای مرغوک، دولت آباد و چهکندگل متوجه فعالیت بیل مکانیکی فرمانداری شدند که با اطلاع نیروی انتظامی صورتجلسه ای تنظیم شد.
کاووسی اضافه کرد: در جلسه ای که نمایندگان روستا با فرماندار خوسف داشتند وی گفت که اجازه لوله گذاری و کول به روستای شهرستانک داده نمی شود اما اقدامی نشد.
وی گفت: پس از این با پیگیری شورای اسلامی روستاهای مرغوک، دولت آباد و چهکندگل حکم دادستانی به نفع مردم این روستاها صادر شد اما با گذشت یک ماه از صدور این حکم هنوز اجرا نشده است.
با پیگیری موضوع توسط خبرنگار ایرنا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: با اعلام تخلف در رودخانه شهرستانک خوسف موضوع در اسرع وقت رسیدگی و دستور قضایی صادر شد.
حسین امامی امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات مربوط به این رودخانه در 2 محور بررسی شده که در بحث لوله گذاری بلامانع است اما در مورد گودبرداری از مسیر رودخانه هیچ گونه مجوزی از آب منطقه ای اخذ نشده است.
وی اظهار داشت: هر گونه فعالیت در مسیر رودخانه ها حتی برای دستگاه های خدمت رسان باید دارای مجوز باشد و از آنجا که مجوزی دریافت نکردند عملیات طبق دستور قضایی متوقف شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: اخذ هرگونه خسارت و جریمه طبق دستور قضایی صورت خواهد گرفت.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.