به گزارش ایرنا جمیله رضازاده روز یکشنبه در بازدید مسئولان استانی از خانه امید سالمندان بیرجند اظهار داشت: اولین بنیاد فرزانگان با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان سال 92 در استان راه اندازی شد.
وی افزود: این بنیاد موسسه مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی سالمندان است که زمینه ساز ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سالمندان، پر کردن اوقات فراغت و در نتیجه ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آنان را به عهده دارد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: 6 مرکز شبانه روزی و 6 مرکز روزانه در خراسان جنوبی ویژه سالمندان فعالیت می کند.
وی با اشاره به ارایه خدمات مراقبت از 14 معلول و سالمند در منزل گفت: همچنین 98 سالمند زیر پوشش ویزیت توسط پزشک در منزل هستند.
رضازاده با تاکید بر فرهنگ سازی برای تکریم سالمندان گفت: کتاب «2 فرشته» در همین راستا چاپ و در مهدکودک های استان توزیع می شود.
وی تامین وسایل موردنیاز سالمندان از جمله سمعک، عصا و غیره را از جمله خدمات ارایه شده توسط بهزیستی عنوان کرد و افزود: انتظار می رود شهرداری نیز با مناسب سازی محیط شهری، سازمان بهزیستی را در ارایه بهتر خدمات یاری کند.
مدیرعامل موسسه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند نیز در این بازدید گفت: خدمات مطلوب و استاندارد به سالمندان ساکن در خانه امید ارایه می شود.
محمدحسن اکبری مطلق امور پزشکی، پیراپزشکی، آزمایشگاهی و پرستاری را از مهمترین خدمات ارایه شده توسط خانه امید برشمرد و افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی نیازهای مهمی در این مرکز وجود دارد که انتظار می رود دستگاه های مربوط در تامین آن همکاری و تلاش کنند.
وی تصریح کرد: پوشک، مواد شوینده و غیره از مهمترین نیازهای فعلی مراکز نگهداری سالمندان است.
مدیران کل بهزیستی، کمیته امداد و اعضای شورای سالمندان استان به مناسبت روز جهانی سالمندان از خانه امید در بیرجند بازدید کردند و سالمندان این مرکز را مورد تفقد و دلجویی قرار دادند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.