علی عرب نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 75 هزار و 25 سالمند 60 تا 75 سال و بیشتر در استان زندگی می کنند که از این تعداد 37 هزار و 124 نفر مرد و 37 هزار و 901 نفر زن هستند.
وی با اشاره به وجود 140 نفر در خانه های سالمندان استان افزود: با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان و فعال کردن موسسات و سازمان های مردم نهاد، در راستای تحقق اهداف دبیرخانه شورای ملی سالمندان، بنیاد فرزانگان راه اندازی شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این بنیاد موسسه مردمی فرهنگی ، هنری و ورزشی سالمندان است که زمینه ساز ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سالمندان و پر کردن اوقات فراغت و در نتیجه ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را به عهده دارد.
وی با اشاره به راه اندازی اولین بنیاد فرزانگان استان در سال 92 افزود: پس از این بنیاد در بیرجند، مراکز مشابه در شهرستان های قاین و بشرویه نیز فعال شده است.
عرب با تاکید بر اینکه بنیاد یک شبکه گسترده برای سپردن سرنوشت سالمندان به خود آنها است یادآور شد: هم اکنون 6 مرکز روزانه ، 6 مراکز شبانه روزی ، چهار مرکز ارائه خدمات توانبخشی و 2 مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در خراسان جنوبی برای مراقبت از سالمندان فعال است.
وی از راه اندازی خانه های گروهی سالمندان در نیمه دوم سال 97 در استان خبر داد و افزود: تاسیس بنیادهای فرزانگان در سایر شهرستان های استان از جمله نهبندان ، خوسف ، سربیشه ، طبس و فردوس نیز دنبال می شود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.