به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده عصر یکشنبه در شورای ساماندهی امور سالمندان استان اصفهان افزود: برای این منظور باید علاوه بر شهرداری ها که فراهم کردن شرایط فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی برای سالمندان جزو وظایف اصلی آنهاست سایر دستگاه ها و از جمله بخش خصوصی و صنوف دیگر نیز وارد عمل شوند.
وی، مناسب سازی خیابان ها و اماکن عمومی برای تردد سالمندان، ایجاد فضای فرهنگی مناسب را در حیطه وظایف شهرداری ها برشمرد و گفت: بخش های خصوصی بویژه در عرصه فرهنگی مانند سینماها و مراکز تفریحی و نمایشی نیز می توانند با تمهیداتی و همچنین با هماهنگی صنوف در راستای تکریم و احترام سالمندان تلاش کنند.
استاندار با بیان اینکه بهزیستی را نباید در این زمینه محور دانست گفت: برای رفاه همه سالمندان جامعه، با کمک دیگر بخش ها از جمله شهرداری ها باید برنامه ریزی جامع صورت گیرد و از تجربیات سایر کشورها در این زمینه استفاده شود.
مهرعلیزاده، تعالیم اعتقادی و سطح و فرهنگ خانواده ها را در نگرش و احترام به سالمندان بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد و گفت: هنوز هم بسیاری از خانواده ها وجود پدر و مادران سالمند را در کنار خودشان مایه برکت و خوشی زندگی می دانند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 27 هزار سالمند در 32 مرکز شبانه روزی، 20 مرکز مراقبتی و هفت واحد منزل در حال گرفتن خدمات از این دستگاه هستند.
مرضیه فرشاد افزود: هزینه نگهداری هر نفر سالمند در مراکز شبانه روزی بالغ بر یک میلیون تومان است که بیش از 600 هزار تومان از این مبلغ برای سالمندان بی بضاعت توسط بهزیستی هزینه می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پنج گروه تخصصی در شورای سالمندان استان شامل گروه بهداشت، سلامت، فرهنگی، پژوهشی و امور رفاهی تشکیل شده است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: 10،6 درصد سالمندان استان اصفهان که جمعیت آنها بالغ بر 500 هزار نفر تخمین زده شده است را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از مهمترین برنامه های خود برای ارائه خدمات جسمی، روانی، فیزیکی و فرهنگی به سالمندان ارائه کردند.
6994 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.