دکتر مسعود فیروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین نرخ سالمندی در کشور 10.5 درصد و میانگین جهانی این شاخص جمعیتی 12 درصد است.
وی ادامه داد: بر این اساس ایران هنوز جزو کشورهای جوان دنیا محسوب می شود و خراسان رضوی نیز نسبت به کل کشور جمعیت جوانتری دارد. حدود 600 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی بالای 60 سال سن داشته و سالمند هستند.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از این تعداد سالمند حدود سه هزار نفر از خدمات مختلف بهزیستی در سطح استان استفاده می کنند. این افراد از خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، نگهداری و اقامت در 40 مرکز شبانه روزی و پنج مرکز روزانه سالمندان برخوردارند.
وی همچنین به بالا بودن آمار سالمندان مجهول الهویه در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: حدود دو هزار نفر از سالمندان زیر پوشش در مراکز شبانه روزی مجهول الهویه هستند که با پرداخت یارانه از سوی بهزیستی و کمک خیرین در این مراکز نگهداری می شوند.
فیروزی افزود: تعرفه نگهداری در مراکز سالمندان 10 میلیون و 500 هزار ریال است که شش میلیون و 400 هزار ریال آن یارانه بهزیستی و بقیه سهم خانواده است. برای سالمندان مجهول الهویه این بخش را خیرین و کمکهای مردمی تامین می کند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.