علیرضا علیزاده روز یکشنبه به مناسبت هفته سالمندان ( پنجم الی 11 مهر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مبلغ پنج میلیارد ریال برای ساخت مرکز روزانه سالمندی روستای خورمیزات و بقیه برای خرید تجهیزات موردنیاز و انجام برنامه‌های فرهنگی و آموزشی سایر مراکز هزینه شد.
وی تعداد سالمندان را 6 هزار نفر ذکر کرد و ادامه داد: هم‌اکنون 6مرکز نگهداری و خدمات‌رسانی به سالمندان در شهرستان وجود دارد.
این مسئول تصریح کرد: از این تعداد، چهار مرکز روزانه، یک مرکز شبانه‌روزی و یک مرکز به صورت ویزیت در منزل فعالیت دارد که 500 نفر را که 55 درصد آنها بانوان هستند، تحت پوشش دارد.
به گفته وی، دولت توجه خاصی به وضعیت سالمندان و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنها دارد و خدمات‌رسانی مستمر در زمینهٔ های رفاهی، فرهنگی ، خدماتی و بهداشتی انجام می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی مهریز، مهمترین مشکل سالمندان را، مناسب نبودن معابر و ورودی برخی بانک‌ها و دستگاه‌ها برای تردد ذکر کرد و رسیدگی به آن را خواستار شد.
علیزاده، کادرمانی، طب درمانی، فیزیوتراپی و انجام آزمون‌های موردنیاز برای تأمین سلامت و نشاط سالمندان را محور برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، رفاهی و مراکز درمانی برای کمک به سالمندان ذکر کرد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع‌شده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.