به گزارش ایرنا، ابوالفضل نوفرستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 33 دفتر ثابت در سراسر استان و هشت دفتر سیار در شهرهای آیسک، سه قلعه، مود، درح، عشق آباد، دیهوک، آرین شهر و خضری دشت بیاض آماده خدمت رسانی به متقاضیان شرکت در راهپیمایی بین المللی اربعین هستند.
وی تاکید کرد: متقاضیانی که تاکنون موفق به اخد گذرنامه نشدند در اولین فرصت اقدام کنند و زائران اربعین مراحل ثبت نام را به روزهای آخر به دلیل ترافیک زیاد موکول نکنند.
وی اضافه کرد: زائران باید در نظر داشته باشند که حداقل مهلت انقضاء گذرنامه باید 6 ماه باشد که در غیر اینصورت کشور عراق از ورود زائر به داخل خاک این کشور ممانعت خواهد کرد.
وی ثبت نام و تحویل گذرنامه به دفاتر زیارتی، ارسال به دفتر کنسولی عراق در بیرجند، صدور روادید و تحویل به دفاتر زیارتی را از مهمترین مراحل صدور روادید زایران بیان کرد.
نوفرستی ادامه داد: زائران درنظر داشته باشند تمام هزینه های مربوط به اخذ روادید، بیمه و درمان و حق الزحمه دفاتر از طریق درگاه اینترنتی پرداخت خواهد شد و دریافت هرگونه وجه نقد از زائر خلاف محسوب می شود.
وی تصریح کرد: هزینه مورد نیاز برای ثبت نام هر زائر 377 هزار و 700 تومان و توافق بیمه ایران برای تحت پوشش قرار دادن زائران طبق تعرفه، از 20 کیلومتری مرز عراق و در شهر های زیارتی این کشور خواهد بود.
به گفته وی، در سال جاری تمام روادیدها به صورت انفرادی صادر می شود و تمام زائران باید تحت پوشش بیمه ایران قرار گیرند.
نوفرستی با بیان اینکه مدت مجاز اقامت زائران در کشور عراق 30 روز است، گفت: طبق قوانین کشور عراق از ورود زائران بدون روادید ممانعت خواهد شد.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی توصیه کرد: زائران حتما از مدارک هویتی مورد نیاز در سفر کپی به صورت مجزا داشته باشند که در صورت مفقودی هر کدام بتوانند از کشور عراق خارج شوند.
وی تاکید کرد: زائران با توجه به هجمه تبلیغات دشمن و نظر به ایجاد تفرقه، از هرگونه درگیری ممانعت و به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی اربعین نماد وحدت و همدلی باشند.
وی با بیان اینکه طول پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا 82 کیلومتر است، افزود: زائران در نظر داشته باشند که به علت سردی هوا شب ها را در موکب های حفاظت شده نیروهای امنیتی استراحت و مواظب افراد سودجو باشند.
نوفرستی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر مردم عراق به زبان فارسی آشنا هستند زائران از هرگونه صحبت تفرقه آمیز خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، سامانه سماح از روز پنجشنبه پنجم مهر ماه 97 فعال است و برای تسهیل اخذ روادید به صورت موقت کنسولگری عراق در خراسان جنوبی فعالیت می کند.
سال گذشته پنج هزار و 500 زائر اربعین از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.