به گزارش ایرنا با رسیدن سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به پلان آخر، اکران فیلمهای این جشنواره در همدان نیز پایان یافت و مردم همدان با تماشای آخرین سانس از 'مغزهای کوچک زنگ زده'، 'سرو زیر آب'، 'خجالت نکش' و 'اهورا' در سینما فلسطین و قدس، جشنواره فیلم فجر را بدرقه کردند؛ بدرقه ای که مانند استقبالش گرم و پر هیجان بود.
همدانی ها با مهمان نوازی پرشور و شوق خود از جشنواره فیلم فجر نشان دادند که عشق به فرهنگ و هنر در دیار تاریخ و تمدن ایران زمین، بسی عمیق و ریشه دار است.
اکران فیلم های فجر در همدان ثابت کرد، سینما هنوز می تواند برای مردم دغدغه و مسئله باشد و گزینه ای خوب برای خاطره کردن لحظه های خوش زندگی است.
موج جشنواره مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد و افزون بر 9 هزار نفر از مردم همدان را روی صندلی های غبار گرفته سینما نشاند و دوباره پرده سینماهای همدان رنگ رونق گرفت.
به گفته کارشناسان جشنواره فیلم فجر این اتفاق در کنار کارکردهای فرهنگی، کارکردهای اقتصادی و سودآوری هم داشته است چرا که هرجا رونقی باشد درآمدزایی و پیشرفت اقتصادی نیز خواهد داشت.
هرچند هنوزآماری از فروش فیلمهای جشنواره در همدان اعلام نشده اما متولیان فرهنگی قول داده اند که 100 درصد فروش فیلم ها برای رونق سینما در همدان هزینه شود.
چرخه اقتصادی سینما قدس و فلسطین همدان در این 10 روز با سرعت و شتاب بیشتری نسبت به دیگر ایام سال در گردش بود و حالا مدیر امور سینمایی حوزه هنری همدان امیدوار است حالا که جشنواره فیلم فجر مردم را با سینما آشتی داده این دوستی ادامه داشته باشد.
هرچند سهم همدان از فیلمهای جشنواره کم بود و فقط 13 فیلم روی پرده رفت و چشم همدانی ها به دنبال فیلمهای ' عرق سرد'، ' لاتاری' و ' مصادره' منتظر ماند؛ اما سعید شرفی قول داد در اکران نوروز 97 این کم و کاستی ها را جبران کند.
همانگونه که کاستی های سینما فلسطین را با تعمیر و تجهیز این سینما را جبران کرده است ؛ او می گوید این سینما به چرخه اکران بازگشته و فضای امن و آرامی که برای خانوده ها بوجود آورده، به گونه ای که سینما فلسطین حالا به سینماهای کشور تنه می زند.
به اعتقاد شرفی در جشنواره فیلم فجر نگاه فیلمسازان و صاحبان فیلم به سینماهای همدان، ویژه بود و امیدواراست که زیر سایه این نگاه ها و استقبال گرم مردم از سینما، افت فروش 15 درصدی را که از ابتدای سال دچار شده بود جبران کند.
همدان با سه سینما و یک هزار و 200 صندلی برای همه همدانی ها جا دارد و دچار ترافیک اکران هم نمی شود؛ فیلمهای هنر و تجربه نیز به اکران روزانه سینما افزوده شده است.
اینها را مسئول امور سینمایی همدان به عنوان نقاط قوت سینماهای این استان برمی شمارد.
شرفی قول داده که از نقد سینما نهراسد؛ او نقد سازنده و همراه با پیشنهاد را لازمه پیشرفت سینما می داند تا صنعت سینماداری همدان رونق بگیرد .
به هرحال جشنواره فیلم فجر نهایت سعی و تلاش خود را برای آشتی دادن مردم همدان با سینما بکار گرفت و رفت و حال باید دید آیا در غیاب جشنواره هم مردم به سینما می روند؟
7527/1181
گزارش : زهرا زارعی** انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.