در گفت و گو با جی پلاس

کارگردان «بانو قدس ایران»: حضور این مستند در جشنواره فجر ارزشمند است/ استقبال مردم برایم کافی است

کارگردان یکی از دو مستند حاضر در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر، گفت: حضور مستند «بانو قدس ایران» در این بخش، ارزشمند است، حتی اگر این فیلم هیچ جایزه ای هم نگیرد خوب است که در کنار فیلم های سینمای داستانی دیده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی رزاق کریمی – فیلم ساز – در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر جی پلاس؛ در این باره توضیح داد: به نظر می رسد الگوی جشنواره فیلم فجر، جشنواره برلین باشد که در «برلیناله» از میان فیلم های داستانی، یک فیلم مستند برگزیده شد. این الگو در جشنواره های دیگر جواب داده و حالا در ایران پیاده می شود و امسال دو مستند و یک انیمیشین در بخش سودای سیمرغ در کنار فیلم های داستانی قرار گرفته اند.

او با بیان اینکه "من هیچ گاه دنبال شرکت در جشنواره نبوده ام، هرچند مخالف اینگونه حضورها هم نیستم" اظهار کرد: این اتفاق خوبی است که مستند «بانو قدس ایران» به بخش سودای سیمرغ رسید. داوران این جشنواره بیشتر درگیر دیدن فیلم های داستانی بوده اند و اکنون دیدن مستند در کنار فیلم های داستانی برای آنها جذاب و غیرمعمول خواهد بود.

وی ادامه داد: نکته مهم تر اینکه فیلم های بخش سودای سیمرغ برای مردم مهم هستند و برای دیدن آنها بلیت می خرند. در این جشنواره اگر بیننده سینمای داستانی از فیلم مستند استقبال کند، برای من جای خشنودی دارد و برایم کافی است.

رزاق کریمی با اعتقاد به اینکه مردم در ایران مانند سایر بینندگان «ستاره دوست» هستند، به جی پلاس گفت: حدس می زنم مستند «بانو قدس ایران» از نگاه دیگر، دارای جذابیت های خودش باشد چون موضوع آن ناشناخته است.

این کارگردان همچنین بیان کرد: مستندسازان جوان خوبی در ایران هستند که فیلم های خوبی هم ساخته اند و در جشنواره سینما حقیقت بین آنها رقابت وجود داشت.

سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می شود و در بخش «سودای سیمرغ» 22 فیلم داستانی، 2 فیلم مستند و 1 انیمیشن برای کسب عناوین برتر با یکدیگر رقابت می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید