به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز یکشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و آیین بازگشایی مدارس که در دبیرستان شاهد ریحانه النبی شهر قاین برگزار شد افزود: تکنولوژی و فناوری اطلاعات نباید زمینه ساز گسست و حایلی بین اعضای خانواده شود.
وی فناوری بین دانش آموز دختر و پسر مسلمان را وسیله ای برای دانستن و رسیدن به قله کمال و سعادت دانست و اظهار داشت: تکنولوژی فقط یک وسیله است که باید از آن در جهت پیشرفت استفاده کرد.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش گامی از فضای پرورش عقب بماند، ناهنجاری های اجتماعی خودنمایی می کنند.
وی بر تحقق و نمود اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: باید به جای تاکید بر تغییر مسائل ساختاری به تغییر روش های تعلیم و تربیت براساس سند تحول بنیادین و مکتب حیات بخش اسلام پرداخت.
مروج الشریعه بیان کرد: باید محیط مدارس به گونه ای باشد که دانش آموزان با طیب خاطر و علاقه فراوان به سوی نماز بروند و روزه بگیرند.
وی مفاهیم حیات بخش اسلام را بهترین الگو برای مواجهه با چالش های اجتماعی و فراگیری روش های بهتر زیستن برشمرد و گفت: معلمان شمع های فروزانی هستند که می سوزند و روشنی آگاهی را به جامعه تقدیم می کنند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: آنچه امروز موردنیاز آموزش و پرورش است استفاده از روش یادگیری و آموزش به جای حفظ کردن مطالب و استفاده از محفوظات است.
وی اظهار داشت: تقارن فصل بازگشایی مدارس با محرم حسینی و دفاع مقدس درس گرفتن از نهضت عاشورا و دفاع مقدس است.
مروج الشریعه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام مذبوحانه مزدوران جدایی طلب استکبار در اهواز گفت: بار اول اعمال ددمنش استکبار علیه مردم قهرمان ایران نیست و آخرین آن هم نخواهد بود.
وی با اشاره به جنایات گسترده عمال دشمن علیه مردم و مسئولان ادامه داد: اگر این حرکات مذبوحانه ره به جایی می برد اکنون قلاده به گردنان مزدور که خود را سردسته این خونخواران می دانند، برده و جیره خوار اربابان صهیونیست و آمریکایی خود در بلاد غربت نبودند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان این که راه مقاومت و اسلام ناب محمدی با قدرت ادامه می یابد خطاب به دانش آموزان گفت: آنچه ما را در تداوم راه انقلاب کمک می کند بصیرت و آگاهی عمیق و آشنایی با ضروریات زمانه است.
همزمان با شروع سال تحصیلی جدید 168 هزار دانش آموز دختر و پسر استان خراسان جنوبی در بیش از 2 هزار و 752 آموزشگاه مشغول به تحصیل شدند.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.