مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اگر خواهان حل مشکلات آموزش و پرورش هستیم باید نگرشی مسئولانه و منتقدانه نسبت به آن داشته باشیم.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی در آیین افتتاح طرح آموزش و ارتقاء سطح سواد دختران و زنان روستایی و عشایری ظاستان که باحضور مدیرکل امور زنان و بانوان استانداری ، فرماندار و سایر مسئولین وزارتی و استانی در کانون شهید رجایی شهرستان سلماس برگزار شد، گفت: ماموریت ویژه آموزش و پرورش بعنوان تنها و بزرگترین نهاد حکومتی متولی تعلیم و تربیت عمومی و رسمی کشور از یک پایه اجباری اختیاری بنام پیش دبستانی تا پایه دوازدهم ، این است که ما بتوانیم با استفاده از یک سری شایستگی های پایه برمبنای استفاده از توانمندی کلیه نهادها و دستگاه ها مخصوصاً خانواده ها، عزیزانی که بعنوان دانش آموز یاد می کنیم، در تمامی ابعاد به مراتبی از حیات طیبه و نهاد فردی، اجتماعی و اجتماعی، جهانی و ملی برسانیم.

محمدی بیان کرد: این ماموریت از ابتدا در سیستم آموزش و پرورش وجود داشته اما وقتی سخن از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به میان می آوریم، مقصود ایجاد تغییرات اساسی و تغییر در رویه ها و روش های آموزشی است.

وی افزود : بحث سواد آموزی با عناوین مختلف از سال 1315 در ایران کلید خورده است که بنام اکابر یاد می شد ولی اکنون که 82 سال از این موضوع گذشته ما هنوز اسمشان را هم تغییر ندادیم .

محمدی تصریح کرد: اگر خواهان حل مشکلات آموزش و پرورش هستیم باید نگرشی مسئولانه و منتقدانه نسبت به آن داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: چیزی که ما در بحث سواد آموزی  دنبالش می گردیم خواندن و نوشتن است درحالیکه خواندن و نوشتن سواد نیست بلکه خواندن و نوشتن جزئی از سواد است .

وی تصریح کرد: ما فعلاً به بخش سواد ورود علمی و اساسی نکرده ایم زیرا از نگاه جهانی سواد معنی دیگری دارد و این کلمه هیچ جایگاهی در محافل علمی در دنیا ندارد و کسی که 6 آیتم را داشته باشد سواد دارد و نداشته باشد بیسواد است شاید مدرک دانشگاهی داشته باشیم ولی سواد نداشته باشیم .

رسول موسی زاده مدیر آموزش و پرورش سلماس نیز در این آیین گفت :بی سوادی در جامعه زنان و دختران روستایی و عشایری از چالشهای پیشروی توسعه در این منطقه می باشد و باید در طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی و عشایری بدنبال مهارت آموزی در کنار سوادآموزی باشیم .

به گزارش ایسنا؛ در حاشیه این مراسم، نمایشگاه صنایع دستی مراکز یادگیری محلی سلماس و نیز نمایشگاه غذاهای سنتی روستایی و عشایری توسط مسئولین در این شهرستان افتتاح شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.