به گزارش ایرنا علی اصغر موسوی کیا روز یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس که در آموزشگاه ریحانه النبی شهر قاین برگزار شد افزود: جامعه امروز مرهون و مدیون معلمان گرانسنگی است که تمامی هستی خود را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این خطه از میهن اسلامی در طبق اخلاص گذاشته اند.
وی از برگزاری کنگره 2 هزار شهید گلگون کفن استان به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی در سال جاری یاد کرد و گفت: 22 مهر ماه سال جاری دانش آموزان و فرهنگیان استان با برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان با آرمان های شهدا و امام شهدا تجدید میثاق و بر تداوم خط جهاد و مبارزه با دشمنان در صراط ولایت تأکید می کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پیام تقارن فصل بازگشایی مدارس با محرم حسینی و هفته دفاع مقدس را ساری و جاری بودن خط سرخ شهادت، ایثار، عشق و مقاومت در تاریخ دانست و تصریح کرد: رسالت ما به عنوان پرچمداران تعلیم و تربیت انتقال ارزش ها و صیانت از دستاوردهای انقلاب و اسلام است.
امام جمعه قاین نیز در این آیین گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده اسلام و بشریت با تمام قوا به جنگ اسلام و انقلاب اسلامی برخاسته اند، افتادن در دام های ضد فرهنگی و غفلت از مبانی اعتقادی زمینه ساز سقوط فرهنگی است.
حجت الاسلام علی رحمانی اظهار داشت: دانش آموزان با استفاده از دو بال تهذیب نفس و تعلیم می توانند در آسمان علم و عرفان پرواز کنند.
وی تکیه بر این دو عامل را زمینه ساز سعادت دانست و با اشاره به حادثه تروریستی اهواز ادامه داد: امروز دشمنان و ایادی مزدور و تجزیه طلبشان در منطقه و حتی داخل کشور از رشد علمی و دانایی فرزندان این خطه عصبانی و نارحت هستند از این رو یک روز با ترور دانشمندان و یک روز با به رگبار بستن مردم بی گناهی که برای تماشای دستاوردهای غیورمردان خود در عرصه دفاعی خود آمده اند، خشم و عصبانیت شان را نشان می دهند.
امام جمعه قاین خطاب به دانش آموزان دختر دبیرستان ریحانه النبی قاین گفت: مهمترین وظیفه شما در شرایط کنونی تحصیل، تهذیب و رسیدن به مکارم اخلاق در سنگر تعلیم و تربیت است.
زنگ شکوفه ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در مدارس ابتدایی خراسان جنوبی دیروز (31 شهریور) با حضور مسئولان، والدین دانش آموزان و کلاس اولی ها نواخته شد.
استان مرزی خراسان جنوبی در سال تحصیلی 98-97 بیش از 168 هزار دانش آموز دارد که 16 هزار و 311 نفر از این تعداد کلاس اولی هستند.
7218*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.