سعید بهادرزاده روز شنبه در حاشیه مراسم غنچه ها در محل پیش دبستانی سرای دانش نو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوره پیش دبستانی، کودکان باید زیر ساخت های آموزشی و مهارت گوناگون اجتماعی را فرا گیرند.
وی اظهار داشت: آموزش هایی چون زبان انگلیسی ، حروف الفبا، اعداد ریاضی و رباتیک در این دوره ممنوع است بنابر این والدین نباید از مرکز پیش دبستانی توقع برخی آموزش ها را داشته باشند، در این دوران بچه ها ضمن دوست یابی با محیط دوستانه بعد از خانه آشنا می شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: در دوره پیش دبستانی مهارت های مختلفی در بستر بازی و نشاط فرا گرفته و آماده ورود به دوره های مدرسه می شوند.
وی یادآور شد: در دوره پیش دبستانی، اهداف دوره ابتدایی اجرا نمی شود این دو هدف 11 گانه خاص خودش را دارد.
همزمان با سراسر کشور امروز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 26 هزار و 211 هزار دانش آموز کلاس اول (شکوفه ها) و 18 هزار و 630 نوآموز پیش دبستانی (غنچه ها ) در استان به صدا در آمد.
آنها همراه با والدین خود در حالیکه شاخه های گل در دست داشتند با شور و اشتباق زیادی وارد مدرسه شدند.
امسال به رسم هر سال غنچه ها و شکوفه ها یک روز زودتر در مدرسه حاضر شدند تا با فضای کلاس درس و معلم آشنا شوند که به دلیل همزمانی آغاز سال تحصیلی و ایام سوگواری سالار شهیدان جشن شکوفه ها و غنچه ها برگزار نشد.
خوش آمدگویی توسط اولیای مدرسه، گذر از طاق نصرت و عبور از زیر قرآن کریم، تقدیم شاخه گل به نوآموزان هنگام ورود به کلاس و اجرای برنامه شاد توسط مربیان از جمله برنامه های روز شکوفه ها بود.
مدارس کشور در تمام مقاطع تحصیلی، فردا یکشنبه (اول مهر) بازگشایی می شود و در سال تحصیلی جدید حدود 250 هزار دانش آموز یزد راهی کلاس های درس می شوند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.