به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: مرحله نخست این رزمایش، گروه‌ های جهادی بسیجی برای محرومیت ‌زدایی از نهم تا ٢٩ شهریور امسال در قالب ٢١٩ گروه به مناطق محروم حاشیه شهرها و روستاها اعزام می ‌شوند.
وی اظهار داشت: از نهم شهریور تاکنون 66 گروه جهادی در قالب 833 بسیجی در مناطق محروم استان برای خدمت‌رسانی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و دیگر حوزه‌ها حضور یافته اند.
وی گفت: توزیع 15 بسته کیف درسی، 700 سبد غذایی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و سلامت، ویزیت رایگان 580 نفر توسط پزشکان عمومی، ویزیت 450 نفر توسط پزشکان متخصص زنان و شرکت 400 نفر در کلاس‌های مشاوره از اقدامات انجام شده این گروه های جهادی بوده است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: در مرحله دوم این رزمایش، 20 گردان امنیتی بسیج در 14 شهریورماه سال جاری به شکل همزمان در استان شرکت می کنند.
وی گفت: هدف رزمایش در این مرحله آمادگی و انسجام گردان‌های بیت‌المقدس، تقویت روحیه نیروهای جهادی و مایوس کردن دشمن از تغییر نظام جمهوری اسلامی است.
سردار قاسمی مرحله سوم رزمایش محمدرسول الله 2 را نمایش اقتدار عاشورایی عنوان کرد و افزود: در این مرحله تمامی بسیجیان در مرکز استان تجمع و در استادیوم بیرجند نمایش اقتدار بسیج را برگزار می‌کنند.
وی بیان کرد: این بسیجیان از گردان‌های امام علی (ع)، بیت‌المقدس و گردان امام حسین(ع) و همچنین از اقشار 20 گانه بسیج هستند که به طور متمرکز در یک روز این برنامه پیش‌بینی شده است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: برگزاری این تجمع بزرگ، مهرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برنامه ‌ریزی شده اما امکان جا به ‌جایی آن وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به ملت ایران است و این موضوع در دستور کار بسیج قرار دارد.
وی افزود: ماموریت بسیج در دهه 60 فعالیت نظامی، دهه ‌های 70 و 80 سازندگی، دهه 80 تا 90 جنگ نرم بوده و امروز موضوع اقتصاد و کمک به نظام و دولت در دستور کار بسیج است.
سردار قاسمی تصریح کرد: وظیفه و کار بسیج در مقطع کنونی خدمت ‌رسانی است که در قالب «طرح‌ اعتلا» در دستور کار بسیج قرار دارد.
وی گفت: طرح شهید بهنام محمدی ویژه دانش‌آموزان برای ارتباط مدارس با مساجد، طرح امام جواد (ع) ویژه محله های آسیب‌ پذیر و طرح خدمات امنیتی از برنامه های طرح اعتلا است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات گذشته انگلستان و استعمار پیر در دنیا گفت: امروز (12 شهریور) روز مبارزه با استعمار انگلیس و سالروز شهادت رئیسعلی دلواری است و این کشور سابقه بدی در تاریخ در راستای نفوذ در کشورها و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی دارد.
وی بیان کرد: استعمار پیر در خاورمیانه و غرب آسیا نفوذ کرده و منابع این کشورها را چپاول می کند.
وی افزود: انگلیس در ایران چندین سال نفوذ کرد و به بهره‌کشی از منابع این کشور پرداخت تا اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران این نفوذ قطع شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.