به گزارش ایرنا کریگ نیومن، پنجشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در ایران برای توسعه صنعت نمایشگاهی، بیان داشت: ایران با وجود اینکه در شرایط تحریم قرار دارد، تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده و ما نیز پیشنهادهای بسیار خوبی برای توسعه در این بخش داریم.
وی افزود: توسعه صنعت نمایشگاه در جمهوری اسلامی ایران، فرصت مغتنمی برای حضور مردم سراسر دنیا در این کشور است.
نیومن در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اطلاعاتی که در باره ایران کسب کرده ام از طریق رسانه ها و مطبوعات خارجی بوده اما با سفر به این کشور و آنچه که از نزدیک مشاهده کردم، دریافتم که این اطلاعات کاملا نادرست بوده و تلاش این رسانه ها معطوف به این است که بیشتر گزارش ها و اخبار منفی از ایران بازتاب دهند.

** توسعه صنعت نمایشگاهی آغازی برای بسط روابط بین المللی است
استاندار فارس هم در این دیدار اظهار داشت: نمایشگاه های جهانی، افزون بر اینکه فرصت مناسبی برای عرضه توانمندی ها و قابلیت های یک کشور است، شرایط را هم برای بهره گیری از دستاوردهای سایر کشورها فراهم می سازد و می توان گفت علاوه بر شکل گیری روابط اقتصادی، تقویت دیپلماسی سیاسی را هم به همراه دارد.
اسماعیل تبادار افزود: استان فارس به لحاظ ظرفیت های نمایشگاهی، جایگاه مناسبی در کشور دارد و با توجه به این ویژگی، ضروری است صنعت نمایشگاهی این استان نیز توسعه بیشتری یابد.
وی، فارس را مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: یکی از نخستین بنیان ها و نظام های سیاسی جهان در تخت جمشید بنا نهاده شد.
استاندار فارس ادامه داد: وجود بیش از سه هزار یادمان تاریخی که از این استان در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده و پنج اثری که از فارس ثبت جهانی شده در کنار سایر ظرفیت های گردشگری طبیعی و مذهبی، زمینه مناسبی برای توسعه ارتباطات بین المللی این منطقه در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.
تبادار همچنین با اشاره به سخنان معاون آفریقا و خاورمیانه انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی مبنی بر تبلیغات منفی رسانه های بیگانه علیه ایران، گفت: ما به ایجاد ارتباط موثر با افرادی که منصف هستند و قضاوت منطقی و درستی از مسایل دارند نیاز داریم تا مظلومیت ایران در برابر این هجمه های نادرست مشخص شود.
وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی، سختی هایی را که از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون برای کشور به وجود آمده با اتکا به خداوند و پایداری مردم پشت سر گذاشته است.
حسین اسفهبدی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران هم در این دیدار، توانایی ها و ظرفیت های استان فارس در زمینه توسعه نمایشگاه ها و تقویت روابط این استان با UFI را فرصت مناسبی برای توسعه این صنعت در فارس دانست.
اتحادیه جهانی نمایشگاه های بین المللی (UFI) انجمن برجسته ترین برگزار کنندگان نمایشگاه و مدیران فضاهای نمایشگاهی و اتحادیه اصلی نمایشگاه های بین المللی به شمار می رود که با هدف ارتباط دادن فعالان صنعت نمایشگاهی در سطح بین المللی، به اشتراک گذاری دانش و تجربه‌ آنها، ایجاد فضای مطالعه و تحقیق و ارتقای کیفیت نمایشگاه های تجاری تاسیس شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.