خودسوزی زن بندرعباسی به دلیل تخریب خانه‌اش توسط ماموران شهرداری + فیلم

شهردار بندرعباس با تایید تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار در این شهر گفت: «در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. بلافاصله به بیمارستان منتقل شد».

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ ایلنا نوشت: تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط ماموران شهرداری حادثه آفرید و باعث خودسوزی این زن شد.

عباس امین زاده شهردار بندرعباس درباره علت تخریب خانه این زن با تاکید بر اینکه این خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه این تخریب صورت گرفته است، گفت: زمین تصرفی بود و باید طبق قانون تخریب می شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بارها به این خانواده گفته شده بود که محل را تخلیه کنند، ادامه داد: ماموران شهرداری به همراه ماموران یگان حفاظت مسکن در بخش رفع تصرفات به محل اعزام شده بودند. این زمین ها متعلق به مسکن و شهرسازی است و به قصد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز این تخریب صورت گرفته است. این خانواده مجوز ساخت خانه نداشتند و غیر قانونی آن را بنا کرده بودند.

موحدی‌نژاد، معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز در خصوص این حادثه گفت: ظاهرا پیش از این، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز ساخت و ساز انجام داده اند. این تاکید بر تخلیه محل، بیشتر برای امنیت خود این خانواده بود، زیرا در محلی ناامن که بستر رودخانه ای که مسیر آب های سطحی از شمال شرق به سمت دریاچه 22 بهمن بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.

موحدی نژاد تاکید داشت که کسی در آن اتاقک زندگی نمی کرد و فقط یک چهار دیواری بوده است که تخریب شد، ادامه داد: در لحظات تخریب، زن ناگهان اقدام به خودسوزی کرد. بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی متاسفانه دچار 18 درصد سوختی شده است که بیشتر در دست چپ این زن است.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه در مورد اینکه آیا بعد از این حادثه شهرداری و وزارت مسکن و شهرسازی قصد جبران خسارت دارند یا خیر؟ گفت: طبق دستور شهردار، تکلیف شده که علاوه بر پرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.

 

واکنش مسئولان به خودسوزی زن بندرعباسی

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، بدنبال انتشار خبر خودسوزی و مرگ بانوی ۳۵ ساله بندرعباسی براثر تخریب منزلش توسط شهرداری بندرعباس درفضای مجازی نگاه ها به این موضوع ابعاد گسترده ای به خود گرفته تا جایی که دادستان بندرعباس ضمن تایید اتفاق رخ داده از برخورد با مسببین این موضوع خبر داده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس گفت: پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل و چگونگی رویداد در دست بررسی است.

قهرمانی در این مصوص افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

خبر مرگ بانوی بندرعباسی صحت ندارد

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر مرگ بانوی جوان بندرعباسی را پس از خودسوزی تکذیب کرد.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: این خانم اکنون با ۱۷ درصد سوختگی از ناحیه دست و قفسه سینه، در بخش سوختگی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری است.

ساخت و ساز خانه غیرقانونی بود

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در این خصوص گفت: منزل این خانم در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بود.

اسماعیل موحدی نژاد اظهار کرد: با حضور گروهی از طرف شهرداری بندرعباس به علت مشکلات پیش آمده از  این خانم دلجویی شد.

وی اضافه کرد:  پیش از این ، چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند زیرا در منطقه غیرمجاز و نا امن که بستر رودخانه بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند. طبق دستور شهردار، تکلیف شده  که علاوه برپرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.

 

 

واکنش شدید استاندار هرمزگان

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، فریدون همتی با اطلاع از اتفاق رخداده در تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری و یگان حفاظت اراضی مسکن، ضمن تماس تلفنی فوری با شهردار بندرعباس، با انتقاد از این اقدام، بر برخورد جدی با عاملان این تصمیم نادرست و غیراصولی تأکید کرد. 

وی گفت: این اقدام افکار عمومی را جریحه‌دار کرده و در حالی که می‌شد با برخورد و روش مناسب قانون را درست و صحیح  اجرا  کرد که متاسفانه، اوج بی‌تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم بشدت مورد پیگرد قرار گیرند.

استاندار هرمزگان گفت: هر چند اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی ملی نباید صورت گیرد، اما نوع رفتار این چند مامور شهرداری و بی‌دقتی و بی‌تدبیری در این زمینه کاملا مشهود بوده و چهره کارکنان شهرداری را خدشه دار کرده اند که بنده بجای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.

 

 ورود قوه قضاییه به موضوع تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس

مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان پیرامون تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس، از تشکیل پرونده قضایی و احضار کلیه عوامل دخیل در این اقدام خبر داد.

وی افزود: در این زمینه شکایت شاکی اخد شده است و در خصوص نقض حقوق شهروندی از سوی ماموران شهرداری تحقیق می‌شود.

دادستان بندرعباس با اشاره به اینکه تاکید شده که ظرف 24 ساعت نتیجه اقدامات در این زمینه اعلام شود، گفت: به بهزیستی اعلام شده که فورا سرپناه مناسبی در اختیار شاکی و فرزندان وی قرار دهد و کلیه خدمات درمانی نیز رایگان انجام خواهد شد.

 

عیادت رییس کل دادگستری هرمزگان از مصدوم حادثه تخریب در بندرعباس/صدور دستور قضایی برای کمک فوری به خانواده آسیب دیده

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی از مصدوم حادثه تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری بندرعباس عیادت کرد.

علی صالحی ضمن عیادت از مصدوم این حادثه و دیدار با اعضای خانواده او ، درجریان روند رسیدگی به وضعیت و مراحل درمان وی  قرار گرفت.

صالحی در این رابطه تصریح کرد: براساس گزارش مسئولین بیمارستان ،  روند درمان مصدوم ادامه دارد و کادر درمانی با جدیت از همان دقایق ابتدایی حادثه وارد عمل شده اند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: به سازمان‌های حمایتی هم دستور قضایی داده شده است که به این خانواده کمک فوری شود.

وی همچنین عنوان داشت: همه خدمات بیمارستانی برای فرد مصدوم، رایگان خواهد بود و باید طول درمان او نیز به صورت کامل طی شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکیدکرد: آنچه در مورد تخریب محل سکونت این خانم در بندرعباس رخ داده و نوع و شیوه عملکرد مسئولین و کارکنان شهرداری و نحوه برخورد با آنچه از سوی آنها غیرقانونی خوانده شده است، به طور دقیق در دست بررسی است.

حجم ویدیو: 1.45M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید