مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه مشکل اعصاب و روان را دلیل خودسوزی جانباز کرمانشاهی عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه جانباز خودسوزی کرده از خدمات معیشتی بهره مند بوده است، گفت: دلیل خودکشی ایشان وام نبوده، بلکه به دلیل اختلالات اعصاب و روان خودکشی کرده است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام هادی عسگری گفت: این جانباز از خدمات صندوق معیشتی بهره مند بوده و متأسفانه بیمار چند بار به علت بیماری اعصاب و روان، در بیمارستان فارابی بستری بوده است.

وی تصریح کرد: جانباز در یک ساختمان در حال تعمیر اقدام به خودسوزی کرده و وارد ساختمان بنیاد شهید نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه بیان داشت: پس از متوجه شدن انتقال این جانباز به بیمارستان ما متوجه شدیم و برای رصد و پیگیری درمانی ایشان به بیمارستان مراجعه کردیم و متأسفانه به دلیل اینکه بیمار دچار سوختگی صددرصد شده بود فوت کرد.

این مسئول گفت: با وام این جانباز در گذشته موافقت شده و دلیل خودکشی ایشان وام نبوده، بلکه به دلیل اختلالات اعصاب و روان خودکشی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جانبازی که خودکشی کرده، مشکل اعصاب و روان و خانوادگی داشته چرا در خیابان مقابل بنیاد شهید دست به این کار زده است گفت: به دلیل اینکه جانبازان بنیاد را به عنوان خانه امید خودشان می‌دانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: از جانب بنیاد اتفاق خاصی نیفتاده و ما بررسی کردیم و درخواست وامی که این جانباز داشته، برای آن پرونده تشکیل شده و به صندوق ارجاع داده شده است.

حجت الاسلام عسگری بیان داشت: این جانباز از خدماتی همچون صندوق، معیشت، بیمه تکمیلی بهره مند بوده و هر آنچه که شامل دیگر جانبازان شده، شامل این جانباز نیز بوده است.

وی بیان داشت: ۲۱ هزار و ۶۰۰ جانباز در کرمانشاه وجود دارد که جانبازان بالای ۲۵ درصد حقوق بگیر یا مستمری بگیر هستند و جانبازان زیر ۲۵ درصد، دو سال است که آغاز شده و بر اساس اولویت برای آنها مستمری قرار می‌دهیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.