اشتباه کمرشکن شفر کار دست استقلال داد ؛ اشتباهی از جنس منصوریان!

تیم فوتبال استقلال تهران شب گذشته در جریان هفته چهارم لیگ برتر در نهایت با یک گل بازی را به میزبان خود پارس جنوبی واگذار کرد تا فرصت بالانشینی در جدول را از دست بدهد و به میانه های جدول سقوط کند؛ در این بازی، اشتباه کمرشکن شفر کار دست استقلال داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تیم فوتبال استقلال تهران شب گذشته در جریان هفته چهارم لیگ برتر در نهایت با یک گل بازی را به میزبان خود پارس جنوبی واگذار کرد تا فرصت بالانشینی در جدول را از دست بدهد و به میانه های جدول سقوط کند؛ در این بازی، اشتباه کمرشکن شفر کار دست استقلال داد.

اشتباه کمرشکن شفر کار دست استقلال داد

اشتباه کمرشکن شفر کار دست استقلال داد

وینفرد شفر که به ندرت در استقلال طعم شکست را چشیده در ۳۸ بازی قبل خود با این تیم در تمامی بازیها، تنها ۴ بار شکست خورده که نشان میدهد این مربی از هوش بالایی برای سازماندهی تیمش برخوردار است؛ علی رغم دیر بسته شدن تیم استقلال اما اشتباه بزرگ شفر در نیمه اول بازی با پارس جنوبی کافی بود تا پارسی ها در همان نیمه اول نسخه استقلال را بپیچند. حضور دانشگر در میانه میدان که کمترین آشنایی با شرح وظایف این پست نداشت و اصولاً از فاکتورهای لازم برای بازی در پست هافبک دفاعی برخودار نبود، ما را به یاد بازی دادن مگویان در پست هافبک دفاعی در بازی استقلال و العین انداخت که اتفاقا در ان بازی نیز استقلال با کمبود بازیکن در پست هافبک دفاعی مواجه بود.

مصدومیت روزبه چشمی، فوت پدر فرشید باقری، خروج بویان و امید ابراهیمی باعث شده بود تا استقلالی ها در این بازی تنها علی کریمی که میل به هجومش بیشتر از تخریب بازی حریف است را در اختیار داشته باشند؛ در این شرایط شفر دو راه داشت که هیچ یک را در نیمه اول امتحان نکرد؛ او می توانست با تک هافبک دفاعی تیمش را در این بازی سازماندهی کند و یا از بازیکنی با تجربه مثل نویمایر در کنار علی کریمی استفاده کند که با ورودش به زمین روند بازی استقلال را متحول کرد. اما بازی دادن به دانشگر در پست حساس هافبک دفاعی بزرگترین خودزنی شفر در ۳۸ بازی بود که او را به عنوان سرمربی استقلال دیده بودیم که نتیجه آن نیز محو شدن خط هافبک استقلال و فشار بیش از اندازه به مدافعین این تیم بود به طوری که استقلالی ها در ۳۰ دقیقه اول حتی یک موقعیت خطرناک نیز بر روی دروازه پارس جم ایجاد نکردند.

با این روند، شفر خیلی زود متوجه مشکل تیمش شد و در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول و کل زمان نیمه دوم آرایش تیمش را به سیستم ۲-۵-۳ تغییر داد و دانشگر را به قلب دفاع استقلال فرستاد  که اتفاقا این تغییر سیستم برای استقلال مثبت بود اما برای اینکار کمی دیر شده بود چرا که باز کردن لایه های دفاع اتوبوسی پارس جم که قصد محافظت از تک گل خود را داشتند کار ساده ای نبود و در ۳-۴ موقعیتی هم که نصیب استقلالی ها شد، بازیکنان این تیم نتوانستند توپ را به تور دروازه زنبورهای سیاه جمی بچسبانند.

در مجموع استقلال شب گذشته بازی عالی از خود به نمایش نگذاشت ولی در عین حال بد هم نبود به طوری که به جرات می توان گفت ۶۰ دقیقه از بازی را حاکم مطلق زمین بود و حضور همام طارق نیز طراوت زیادی به خط حمله استقلال بخشید. شاید اگر قرار بر اجرای عدالت در این بازی بود، نتیجه مساوی بهترین نتیجه بود اما فوتبال بی رحم است و اشتباهات کوچک، تاوان سنگینی در پی دارد.

همانطور که وینفرد شفر عنوان کرد، این باخت از این حیث برای استقلالی ها مثبت بود که در آستانه بازی با السد که حدود دو هفته دیگر برگزار می شود، یک شوک به موقع به این تیم وارد شد تا اشتباهات خود را به حداقل برسانند و از تک موقعیت ها نهایت استفاده را ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید