مهاجم تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ در گفت و گو با جی پلاس؛

رضا عنایتی: صعود نکردیم اما تجارب زیادی به دست آوردیم/ رونالدو خوشحال باشد که تیمش حذف نشد

مهاجم سابق استقلال و تیم ملی می گوید شاگردان کی روش می توانستند به مرحله بعد جام جهانی صعود کنند اما با وجود حذف از مسابقات هم فوتبال ایران تجارب زیادی را در جام جهانی به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی برابر پرتغال به تساوی یک بر یک رسید تا از رسیدن به دور بعد این مسابقات بازبماند اما توانست بهترین عملکرد ایران در ادوار مختلف جام جهانی را در این دوره از مسابقات ثبت کند.

شاگردان کی روش با یک پیروزی برابر مراکش، تساوی برابر پرتغال و شکست برابر اسپانیا توانستند عملکرد خوبی را در گروه مرگ ثبت کنند و تحسین رسانه ها و کارشناسان خارجی را به دنبال داشته باشند.

نتایج خوبی را در روسیه کسب کردیم

رضا عنایتی، آقای گل سابق لیگ برتر و مهاجم تیم ملی در جام جهانی 2006 آلمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با بیان اینکه شاگردان کی روش فراتر از انتظارات دنیای فوتبال عمل کرد اظهار کرد: بعد از قرعه کشی جام جهانی همه شانس کمی برای ایران قائل بودیم چرا که دو تیم بزرگ جهان هم گروه ما بودند. از طرفی مراکش قبل از مسابقات به قهرمانی آفریقا رسیده بود و از جهات مختلف در شرایط بهتری نسبت به ما قرار داشت ولی ما نتایج خوبی را مقابل این تیم ها کسب کردیم.

او با اشاره به بازی پایانی تیم ملی گفت: مقابل پرتغال تیم ملی مانند یک تیم خوب کار کرد و نشان داد انتظارات از این تیم به جا بود. در اکثر پیش بینی ها ما را جزو سورپرایزهای جام می دانستند که اینطور هم شد. ما تنها چند قدم تا صعود تاریخی به دور بعد فاصله داشتیم. اگر چند اتفاق رخ می داد، از گروه مان صعود می کردیم و الان درباره مرحله بعد صحبت می کردیم.

اگر خوش شانس بودیم صعود می کردیم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره عملکرد خوب شاگردان کی روش مقابل پرتغال گفت: بهترین بازی تاریخ فوتبالمان را مقابل یکی از قدرت های جهان تماشا کردیم. این پرتغال در بازی نخست اسپانیا را اسیر خود کرده بود اما مقابل ایران چیزی برای نشان دادن نداشت. آن ها صرفا روی یک شوت به گل رسیدند اما موقعیت دیگری نداشتند. در سوی مقابل تیم ملی ما برخلاف دو بازی نخست جلو کشیده بود و با حملات تند و تیز خود پرتغالی ها را اذیت کرد. ما اگر خوش شانس بودیم می توانستیم به دور بعد کنیم.

عنایتی با تمجید از عملکرد بازیکنان جوان تیم ملی گفت: در این دیدار همه خوب بودند و فقط در چند موقعیت بازیکنان ضربات آخر را خوب نزدند که برای هر بازیکنی این اتفاقات می افتد. در مجموع ما تیم برتر میدان بودیم و این موضوع را می توان از صحبت های بعد از بازی کارشناسان و اعضای تیم حریف هم فهمید. کاش یکی از موقعیت های ما به گل تبدیل می شد تا لذت شیرین صعود به دور دوم را هم بچشیم ولی ما چیزی را از دست ندادیم بلکه تجارب زیادی را به دست آوردیم.

اگر بازی های تدارکانی خوب داشتیم بهتر عمل می کردیم

او با اشاره به کمبود امکانات در ایران و نبود بازی تدارکاتی خوب قبل از مسابقات خاطرنشان کرد: اگر چند بازی تدارکاتی خوب داشتیم می توانستیم بازی با تیم هایی مانند پرتغال و اسپانیا را شبیه سازی کنیم و بهتر از این عمل کنیم. به نظرم دو بازی نخست را به خاطر نبود اعتماد به نفس لازم در بازیکنان از دست دادیم. می توانستیم مقابل مراکش و پرتغال هم مانند بازی با پرتغال از ابتدای بازی هجومی کار کنیم. در هر حال ما تجارب زیادی را به دست آوردیم و در آینده می توانیم از آن استفاده کنیم.

سرمربی سابق سیاه جامگان مشهد همچنین درباره ناکامی رونالدو مقابل ملی پوشان ایران گفت: رونالدو در دو بازی نخست خود 4 گل زده بود اما مقابل ما فقط یک ضربه پنالتی داشت که بیرانوند به خوبی آن را مهار کرد. به جز این چیزی از رونالدو ندیدیم و او باید خدا را شکر کند که تیمش توانست به دور بعد برود. اگر شوت طارمی به داخل دروازه می رفت الان او به جای ما راهی خانه می شد.

باید دید چه توافق با کی روش می شود

عنایتی در پایان درباره علاقه مندی فدراسیون برای تمدید قرارداد کی روش گفت: کی روش در این مسابقات عملکرد خوبی را با تیم ملی به جا گذاشت وبه خاطر همین موضوع فدراسیون علاقه مند به ادامه همکاری است اما باید دید دو طرف با چه شرایطی ادامه همکاری خواهند داد.

دیدگاه تان را بنویسید