شاید تصور پیروز شدن بر تیمی مانند اسپانیا که گلچینی از بهترین بازیکنان لالیگا و حتی جهان را در دل خود جای داده، بیشتر شبیه یک رویا باشد اما این فقط بر روی کاغذ است.
ایران تیمی است که همیشه از هیچ، همه چیز ساخته و بارها و بارها شگفتی ساز شده و اراده خود را بر حریف تحمیل کرده است.
اسپانیا بازی قبلی خود را مساوی کرده و برای صعود به دور بعدی باید بر ایران پیروز شود و از این رو با انگیزه بالا و با تفکر بازی هجومی در برابر تیم ما ظاهر خواهد شد و همین شاید کار را بر تیم ایران، سخت کند.
ایران برای رسیدن به هدف خود که متوقف کردن تیم سرسخت و با انگیزه اسپانیاست فاکتورهای زیادی در اختیار دارد که می تواند از آنها بهره ببرد.
یکی از این فاکتورها غیرت و تعصب ایرانیست که بارها و بارها در همه میادین ورزشی، برگ برنده ما بوده است.
اما نقطه قوت ایران که خیلی ها اعم از دوستداران فوتبال کشورمان و کارشناسان خارجی، روی آن حساب ویژه باز کرده اند تفکرات ناب کی روش و تیز هوشی او در برخورد با تیم هایی چون اسپانیا و پرتغال است.
علی پروین، اسطوره تکرار ناشدنی فوتبال ایران، امروز اعلام کرد که 'کی روش، یک استاد است' همچنین سرمربی تیم اسپانیا در گفتگوی رسانه ای خود در روز گذشته از توانایی کی روش به نیکی یاد کرده و از اینکه توانسته تیمی مستحکم و پر قدرت در دفاع بسازد اظهار شگفتی کرده است.
اینها تنها بخشی از تمجیدهای بزرگان فوتبال ایارن و جهان از کی روش است.
قطعا، موثرترین فاکتور تیم ملی در بازی امشب، حضور کی روش در کنار تیم ملیست، حتی نفس حضور او و نام کی روش هم کافیست تا رقیبان ما حساب ویژه ای برای تیم ایران باز کنند.
این مربی کاربلد، 'روزبه چشمی' مدافع مستحکم تیم ملی که به توانایی های وی اعتقاد خاصی دارد را بعلت مصدومیت از دست داده و این خبر خوبی برای کی روش نیست اما این مربی حرفه ای در اظهار نظرهای چند روز گذشته خود اصلا شکایتی از نبود این بازیکن نکرد تا موجب تقویت روحیه حریفان و تضعیف روحیه یاران 'روزبه' نشود.
اتفاقا از هنرهای کی روش همین است که در عین محدودیت، دست به کاری می زند که همه را شگفت زده می کند و این را بارها و بارها در چینش های بازیکنان در زمین از او دیده ایم .
بازی امشب در حقیقت نبرد میان تفکرات کی روش با 11 بازیکن مشهور اسپانیا و سرمربی نام آشنای اوست.
امشب ایران ما یکصدا می شود، چشم ها به صفحه جادویی تلویزیون دوخته و یک ملت آماده است تا بازی خوب فرزندان خود در برابر یک قدرت جهانی فوتبال را تحسین کند.
نباید انتظارها بالا برود، حریف قدری در پیش رو داریم و اگر خدای ناکرده ناکام بمانیم هیچکس بر ما خورد نخواهد گرفت اما به توانایی یوزهای ایرانی و تفکرات بی نظیر کی روش اعتقاد داریم.
به امید پیروزی دلیرمردان عرصه فوتبال کشور.
'خبرنگار ایرنا یزد'
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.