یادداشت جی پلاس؛

برد والیبالیست ها تحت تاثیر شاهکار شاگردان کی روش/ از سن پترزبورگ تا شیکاگو

انرژی برد شیرین شاگردان کی روش از سن پترزبورگ به شیکاگو رسید و معروف و هم تیمی هایش دست به کار بزرگی زدند و لهستان صدرنشین را در سه ست پیاپی شکست دادند. لهستانی که اولین باخت 3-0 اش را تجربه کرد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ اصلا بعید نیست زمانی که شاگردان کی روش با تمام وجود برای پیروزی می جنگیدند، والیبالیست ها ریکاوری پس از تمرین آخرشان را پشت سر گذاشته بودند و گروه گروه روبروی نمایشگرها نشسته بودند تا بازی را تماشا کنند. والیبالیست هایی که خودشان هم یک ماه است در سفر هستند و در تورنمنتی جهانی.

بازی ایران که با آن گل به خودی شیرین و به یاد ماندنی عزیز تمام شد، حدود پنج ساعت تا بازی بازیکنان والیبال مانده بود. بازی با لهستان در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال. دیداری که روحیه و انرژی عجیب بازیکنان ایران نشان داد مانند همان رقص و شادی و در خیابان ها، تاثیر برد فوتبالی ها بوده. آن هم بر والیبالیست هایی که پیش از هر چیز مانند همه ما ایرانی اند.

دهمین دیدار ایران در لیگ ملت های والیبال در شرایطی آغاز شد که دو تیم در شرایط متفاوتی رو در روی ایران قرار گرفتند. لهستانی ها از یک طرف صدرنشین لیگ ملت ها بودند و در 9 دیدار گذشته تنها یک باخت داشتند. آن ها با وجود دو هفته میزبانی شرایط بسیار خوبی داشتند و تقریبا شکی در صعودشان نبود و نیست.

از طرف دیگر تیم ایران از 9 مسابقه اش، شش باخت و تنها سه برد کسب کرده بود و اصلا شرایط خوبی نداشت. با این حال فاکتوری داشت که برای تیم های ایرانی همواره از بحث های فنی هم به نوعی مهمتر بوده و هست. روحیه ای که والیبالیست ها از برد شیرین ایران در جام جهانی فوتبال گرفته بودند و انرژی این اتفاق در بازی و چهره هایشان مشخص بود.

همین روحیه بالا هم در نهایت این برد قاطع، شیرین و با اهمیت را برابر صدرنشین لیگ ملت ها ثبت کرد.

تیم ایران در روزی که غفور را به علت مصدومیت در اختیار نداشت و مجبور شد از قائمی مصدوم استفاده کند، پاشنه اش بیش از هرچیز روی حال خوب روحی تیم و البته عملکرد فوق العاده سعید معروف در بازی گرفتن از جوان های تیم چرخید تا در نهایت به ارزشمند ترین و مهم ترین برد خود در لیگ ملت های والیبال برسد.

در مجموع، در شبی که تیم ایران غفور را در اختیار نداشت و قائمی هم با مصدومیت وارد میدان شد، با روحیه بسیار خوب بازیکنانش که از برد فوتبالی ها نشات می گرفت و همچنین هدایت فوق العاده معروف، با جوان هایش لهستان پر ستاره را از پیش رو برداشت و به برد مهمی رسید. بردی که امید های شاگردان کولاکوویچ برای بازی های تهران و صعود به مرحله نهایی را زنده نگه داشت.

تیم ایران دومین مسابقه اش در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال را از ساعت 23:30 دقیقه برابر صربستان برگزار می کند. صربستانی که تنها حریف تدارکاتی ایران در راه لیگ ملت ها بود و شاگردان کولاکوویچ یک برد و یک باخت را برابر این تیم بدست آوردند.

دیدگاه تان را بنویسید