در گفت وگوی اختصاصی با جی پلاس؛

مهاجرانی: پیروزی مقابل مراکش سکوی پرتاب ایران بود/ تیم‌ملی هیچوقت چنین پشتوانه‌ای از نظر بازیکن نداشته است

سرمربی تیم ملی ایران در جام‌جهانی 78 آرژانتین معتقد است که پیروزی مقابل مراکش، سکوی پرتاب ایران در جام‌جهانی 2018 روسیه بوده و می‌تواند منجر به شگفتی‌سازی یوزهای ایرانی در این رقابت‌ها شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سروریس ورزشی جی‌پلاس، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در چارچوب جام جهانی 2018 روسیه موفق شد با یک گل از سد مراکش عبور کند.  دو تیم اسپانیا و پرتغال در دیگر دیدار این گروه یعنی گروه B به تساوی 3 - 3 رضایت دادند و موجبات صدرنشینی ایران در گروه مرگ را فراهم کردند.

"برد مقابل مراکش، سکوی پرتاب تیم‌ملی در جام جهانی بود." این نکته‌ای است که حشمت مهاجرانی در ابتدای گفت‌و‌گوی اختصاصی با جی‌پلاس بر آن تاکید دارد. او در ادامه درباره این پیروزی اظهار کرد: اعتقاد دارم که ما به این برد احتیاج داشتیم. اگر غیر از این نتیجه برای ایران رقم می‌خورد، شانس صعودمان از گروه B کاهش پیدا می‌کرد. ما در ادامه رقابت‌ها مراکش را در کنار خود داریم. آن‌ها برای اینکه ناکام جام نباشند و بتوانند از گروه صعود کنند در دیدارهای آینده تمام تلاششان را به کار می‌گیرند. اگر مراکش بتواند در دیدار آینده‌اش پرتغال را شکست دهد، کمک زیادی به ما کرده است.

سرمربی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی 78 آرژانتین درباره روند تیم‌ملی در طول 90  دقیقه دیدار مقابل مراکش گفت: ما بازی را خوب شروع نکردیم. آن‌ها در دقایق ابتدایی با استفاده از توپ‌های بلند، خط هافبک ما را از بازی خارج کرده بودند اما پس از گذشت 20 دقیقه، تیم ایران کم کم خودش را پیدا کرد و توانست روی ضدحمله‌ها روی دروازه مراکش خطرناک ظاهر شود.

مهاجرانی معتقد است که ایران به جز توپی که مدافع مراکش به اشتباه وارد دروازه خودشان کرد، صاحب موقعیت‌هایی بود که می‌توانست با استفاده از آن‌ها زودتر به گل برتری برسد. گفت: سردار آزمون در این بازی یک موقعیت خوب گلزنی داشت که نتوانست از آن استفاده کند. منتها با خصوصیاتی که از آزمون در سرعت عمل و گلزنی سراغ داریم، او می‌توانست این توپ را به گل تبدیل کند. به هر حال هر بردی طعم خودش را دارد. این برد هم عیدی عید سعید فطر به مردم ایران بود.

او با بیان اینکه ایران در کنار تمام فاکتورهای فوتبالی، تعصب و جنگندگی بالای بازیکنانش را هم در اختیار دارد، درباره دلایل اینکه تیم‌ملی در 20 دقیقه ابتدایی فشار زیادی از سوی مراکش تحمل کرد، گفت: ابتدا باید بگویم که در 20 دقیقه ابتدایی، تنها بازی در اختیار مراکش بود و ایران بد کار نکرد. کی‌روش در این بازی از ترکیبی استفاده کرد که تا به حال آن را ندیده بودیم. قطعا با آنالیز دقیق مراکش به این ترکیب رسیده بود.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: قطعا بازیکنان برای حضور در رقابت بزرگی مانند جام‌جهانی استرس و دلهره داشتند اما با آغاز بازی این استرس به مرور کاهش یافت و ملی‌پوشان خودشان را پیدا کردند. در بین دو نیمه هم کی‌روش نکاتی را با توجه به آنالیز نقاط ضعف و قوت مراکش در نیمه نخست به بازیکنان گوشزد کرد که منجر به بازی خوب ایران و ندادن موقعیت به تیم حریف شد. همچنین کی‌روش در نیمه دوم تعویض‌های خوبی انجام داد که به تیم‌ملی کمک کرد. البته دو تعویض از سه تعویض ایران به اجبار انجام شد اما جانشینان دو بازیکن مصدوم ایران به خوبی ظاهر شدند.

تیم‌ملی در دیدار مقابل مراکش به خاطر مصدومیت امید ابراهیمی و علیرضا جهانبخش که دو بازیکن تاثیر‌گذار ایران بودند، مجبور به انجام دو تعویض اجباری شد. حشمت مهاجرانی درباره راهکار تیم‌ملی در صورت آماده نشدن این دو بازیکن برای دیدار بعدی تیم‌ملی در تاریخ 31 خرداد مقابل اسپانیا، بیان کرد: تا دیدار مقابل اسپانیا 5 روز باقی مانده است و تا آن موقع فرصت داریم. من فکر می‌کنم جهانبخش به دیدار مقابل اسپانیا می‌رسد. فقط ممکن است امید ابراهیمی به خاطر مصدومیتی  که از ناحیه دنده دارد، برای حضور مقابل اسپانیا مشکل داشته باشد. در هر صورت باید بگویم که تیم‌ملی هیچوقت چنین پشتوانه‌ای از نظر بازیکن نداشته است و در صورت غیبت هر بازیکنی، بازیکن جایگزین خوبی وجود دارد.

سرمربی پیشین تیم‌ملی در ادامه نظرش را درباره تساوی 3- 3 اسپانیا و پرتغال که منجر به صدرنشینی ایران در گروه B شد، اینطور بیان کرد: جدول مسابقات به همه نشان می‌دهد که ما صدرنشین گروه مرگ هستیم. اگر در دیدار اسپانیا و پرتغال هر تیمی شکست می‌خورد، توانایی جبران سه امتیاز از دست رفته را در دو دیدار باقیمانده داشت، در نتیجه از دست دادن امتیاز از سوی این دو تیم به ما کمک بیشتری کرد.

مهاجرانی در پایان گفت: ما می‌توانیم شگفتی‌ساز جام‌جهانی باشیم. تا به حال ایران و عربستان به عنوان دو نماینده از آسیا در جام‌جهانی به میدان رفتند که ما پیروزی کسب کردیم و عربستان، پنج گل از روسیه دریافت کرد. مراکش و مصر هم به عنوان دو نماینده از آفریقا به میدان رفتند که هر دو،‌ بازی‌هایشان را باختند. این نتایج نشان می‌دهد که ما شرایط خیلی خوبی در جام‌جهانی داریم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید