در گفت و گو با جی پلاس؛

حمید استیلی: پرسپولیس چوب اشتباهاتش را خورد/ استقلال با شفر می تواند گام های بزرگی در آسیا بردارد

پیشکسوت پرسپولیس می گوید، کادرفنی این تیم نتوانست برنامه خوبی باری کنترل السد داشته باشد. او همچنین معتقد است استقلال با شفر می تواند گام ‌های بزرگی در ایران و آسیا بردارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ روز دوم لیگ قهرمانان آسیا در هفته دوم برای ایران یک بر و یک باخت به دنبال داشت. استقلال در یک بازی دشوار در عمان از پس نایب قهرمان آسیا برآمد و توانست الهلال را با یک گل از پیش رو بردارد. در سوی مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ مهمان السد قطر بودند اما برخلاف تصورات، پرسپولیس با 3 گل مغلوب السد شد تا روز سختی را در دوحه سپری کند.

شاگردان شفر از نخستین دقایق بازی الهلال، با خونسردی کامل توپ را به نقاط مختلف زمین منتقل کردند و در چند صحنه می توانستند به گل برسند که دروازه بان با تجربه الهلال مانع از این اتفاق شد. با این حال شروع نیمه دوم با اشتباه مدافع الهلال همراه بود و شوت تیام با برخورد به پای بازیکن این تیم وارد دروازه الحبسی شد. با گلزنی استقلال، الهلال کماکان در رسیدن به دروازه مهدی رحمتی ناکام بود تا در یک ضد حمله تند و تیز، شجاعیان با دروازه بان با تجربه الهلال تک به تک شود و خطای هند حبسی در خارج از دروازه، این تیم سعودی را 10 نفره کرد. در ادامه بازی، استقلال بر توپ و میدان سوار شد اما نتوانست به گل برسد و با حفظ این نتیجه با چهار امتیاز صدرنشین گروه D شود.

در دوحه وضعیت برای سرخپوشان خوب نبود. پرسپولیس نه توان حمله کردن داشت و نه توانست از دروازه خودش محافظت کند؛ اتفاقی که کسی پیش بینی نمی کرد. هر چقدر برانکو و تیمش در بازی نخست برابر نسف قارشی خوب بودند، در بازی دوم از پس یاران ژاوی بر نیامدند تا این تیم با سه گل از حریف خود شکست بخورد اما کماکان در رده دوم گروه C بماند.

سرمربی و بازیکن سابق پرسپولیس با بیان اینکه این تیم اسیر تاکتیک السد شده بود، می گوید برانکو می تواند تیمش را مجددا احیا کند و به مسیر اصلی برگرداند.

** پرسپولیس چوب اشتباهاتش را خورد

حمید استیلی در گفت و گو خبرنگار جی پلاس؛ با درباره شکست سنگین پرسپولیس در دوحه اظهار می کند: برای پرسپولیس و هوادارانش این نتیجه غیرقابل باور بود اما چنین اتفاقاتی در فوتبال رخ می دهد. روزهایی وجود دارد که کادرفنی و بازیکنان در برخی از معادلات خود اشتباه می کنند و چوب این اشتباه را هم می خورند. در بازی السد، پرسپولیس برنامه قدرتمندی نداشت و نتوانسته بود مهره های کلیدی حریف را از کار بیاندازد و سوار توپ و میدان شود.

** نمی دانم چرا بازیکنان نمی توانستند حمله کنند!

استیلی درباره عملکرد خط دفاعی پرسپولیس برابر السد، تصریح کرد: مشکل تیم در خط دفاعی نبود بلکه تمام خطوط پراشتباه بودند. نمی دانم چرا بازیکنان نمی توانستند حمله کنند! شما نمی توانید این بازی را با بقیه بازی ها مقایسه کنید چون پرسپولیس خیلی کم پیش می آید اینطور اسیر تیم دیگری شود چون در این سال ها این پرسپولیس بوده که بر حریفش غلبه کرده است.

** السد مزد آنالیز خوب پرسپولیس را گرفت

سرمربی سابق قرمزهای پایتخت با بیان اینکه این شکست تلنگر خوبی برای پرسپولیس بود افزود: مدت ها بود که پرسپولیس خوب بازی می کرد و تا چند هفته بعد قهرمان لیگ برتر می شود. در آسیا هم شروع خوبی داشت. شکست برای السد تلنگری به کادرفنی و بازیکنان بود که در هر بازی، با شادابی کامل بازی کنند و طرح و برنامه درستی داشته باشند. رمز موفقیت السد آنالیز خوب از پرسپولیس بود و مزد این کار را هم گرفت.

** هنوز فرصت جبران برای آینده هست

زننده گل قرن در جام جهانی 1998 به آمریکا تاکید کرد: پرسولیس هنوز هم تیم دوم گروه است. بازی برگشتی هم وجود دارد و تیم می تواند در آن بازی شکست باربر السد را جبران کند. شکست دادن السد کار دشواری نیست. برانکو در بازی های بعد راه درست را به بازیکنانش نشان می دهد.

او درباره تعویض های این تیم برابر السد قطر می گوید: تعویض ها بستگی به نظر برانکو دارد اما به نظر می رسد برانکو برای تغییر روند بازی و باز کردن گره خط حمله حریف، می توانست زودتر تعویض های هجومی خود را انجام دهد.

** استقلال با شفر می تواند گام های بزرگی در ایران و آسیا بردارد

استیلی درباره عملرد استقلال باربر الهلال عربستان گفت: استقلال بازی منطقی را به نمایش گذاشت و مزد این کار را با برد گرفت. شفر تحول خوبی در استقلال ایجاد کرده و بازیکنان هم توانستند در برنامه های او جا بیافتند. استقلال با شفر می تواند گام های بزرگی در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا بردارد.

** الهلال امسال هم قدرتمند است

او درباره اینکه آیا الهلال ضعیف تر از سال گذشته بود می گوید: چندین بازیکن از سال گذشته نبودند اما الهلال کماکان تیم قدرتمندی است و خریدهایی هم داشته است. شاید الهلال به خوبی فصل گذشته نباشد اما مطمئنا استقلال تیم خوبی است.

دیدگاه تان را بنویسید