گزارش جی پلاس؛

10 خودرو برتر جهان از نظر فناوری + مشخصات کامل و تصاویر

صنعت خودرو سازی در آستانه تحولی بزرگ در زمینه فناوری است و شرکت های خودروسازی در این زمینه رقابت تنگاتنگی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ بیزینس اینسایدر نوشت: به لطف سرمایه گذاری قابل توجه شرکت های خودروسازی در دو مقوله برقی کردن خودروها و خودران کردن آنها، هر چه بیشتر از گذشته به یک تحول و انقلاب فناورانه در این صنعت نزدیک می شویم. از جمله ویژگی های چشمگیر در زمینه فناوری به کار بردن آخرین دستاوردها مانند اتوپایلوت، صندلی های ماساژ و برنامه ها و اپلیکیشن های کاربردی اشاره کرد.

از طرفی دیگر، میان شرکت های خودروسازی در معرفی ویژگی های تکنولوژیکی برجسته رقابت تنگاتنگی وجود دارد.

هرچند فناوری خودران خودروها به پختگی نرسیده اما سدان های جدیدT تجربه رانندگی را برای ما لذت بخش تر و آسان تر کرده است.  در این مقاله به معرفی ده خودرو که از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته هستند می پردازیم.

1- بی ام و سری 7 جدید

خ

جدای از ظاهر قدرتمند و عضلانی بی ام و سری 7، داخل این خودرو ترکیبی از فناوری های بسیار توسعه یافته و راحتی محض را به نمایش می گذارد. این ویژگی ها، سفرها را بسیار کوتاه و لذت بخش می کند.

یکی از ظریف ترین ویژگی های این سدان، وجود یک جفت پنجره سقفی است. این پنجره ها، نور LED  را مهیا می سازند و رانندگی را لذت بخش تر می کند.

ت

از دیگر ویژگی‌های جالب این خودرو می‌توان سیستم سرگرمی به‌ روز شده iDrive را نام برد. صفحه نمایشگر لمسی علاوه بر اینکه کاربری آسان ‌تری دارد، از ژست‌ های حرکتی نیز پشتیبانی می ‌کند. این ژست‌ های حرکتی را می‌توان شخصی‌ سازی نمود و یک حرکت خاص دست را مثلا برای پاسخ دادن به تماس تلفنی یا تنظیم صدا تعریف کرد.

ویژگی‌ های دیگر سری 7 جدید شامل نمایشگر 12.3 اینچی داشبورد، نمایشگر 7 اینچی متحرک مرکزی، شارژر بی‌سیم برای گوشی تلفن همراه، صندلی‌های عقب گرم شونده همراه با هشت انتخاب برای ماساژور و سه سطح شدت ماساژ، برنامه احیای بدن برای جلوگیری از کوفتگی و خستگی در سفرهای طولانی، پکیج رایحه داخلی با هشت عطر spritz، نمایشگر سربالا با کیفیت گرافیکی بالا برای راننده، نسل جدید دستیار پارک خودکار و سقف پانوراما هستند.

2- تسلا مدل اس

2-advanced-autopilot-features-are-one-of-the-main-selling-points-for-the-tesla-model-s-despite-their-5000-cost

یکی از ویژگی های برجسته این خودرو که منجر به معیار مهمی و اصلی در فروش تسلا مدل اس شد، وجود تکنولوژی بسیار پیشرفته اتوپایلوت است.

در بزرگراه ها، مدل مذکور می تواند به صورت خودکار خطوط را در جاده ها شناسایی و بین آنها حرکت کند یا خط خود را تغییر دهد، سرعت مطلوب را تنظیم کند و به شکل خودران از بزرگراه ها و آزادراه ها بیرون رود.

این سیستم خودران تسلا فقط مختص به جاده های هموار و صاف نمی شود، تسلا اس می تواند در جاده های پرپیچ و خم نیز به شکل خودران و بدون راننده هدایت شود.

از جمله ویژگی دیگر تسلا اس می توان به  داشتنصفحه نمایش بزرگ 17 اینچی اشاره کرد که می تواند نقشه ها را مشخص می کند، موسیقی را کنترل می کند و به راحتی رستوران یا مکان های دیگر را جستجو و شناسایی می کند.

3- مرسدس بنز کلاس اس

3-the-mercedes-benz-s-class-has-a-futuristic-look-with-led-lights-in-the-interior-and-a-massive-sky-roof

لامپ های LED و سقف گسترده مرسدس بنز کلاس اس، ظاهری از آینده را به نمایش می گذارد.

صندلی ها همراه با انتخاب ماساژ و پکیج رایحه داخلی با پنج عطر، حداکثر راحتی را برای سرنشینان فراهم می آورد.

 بسیاری از عملیات داخلی خوردو را با اپ مرسدس می توان کنترل کرد. قبل از ورود به خودر، می توانید درجه حرارت را تنظیم کنید و از راه دور ماشین را استارت بزنید.  

داخل کابین خودرو، نمایشگر های جداگانه 12.3 اینچی وجود دارد. دو نمایشگر با این سایز بزرگ و کشیده که یکی کار نمایش اطلاعات حیاطی خودرو را بر عهده دارد و دیگری نیز مخصوص به فراهم کردن نیاز های مولتی مدیای راننده است.

این سدان از ویژگی های امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و می تواند با توجه به نزدیکی این خودرو به خودرو دیگر یا شی دیگر، پدال ترمز را تنظیم کند و از برخورد احتمالی جلوگیری کند. همچنین مرسدس کلاس اس به سیستم هشدار راننده مجهز است و در زمان هایی که راننده خسته و یا به هر دلیلی دچار حواس پرتی شده، راننده را از تغییر لاین و یا خروج از لاین آگاه می سازد.

4- آئودی A8

4-audis-a8-prioritizes-comfort-and-convenience-for-the-driver-and-passenger-with-features-that-make-uncomfortable-situations-less-stressful

این خودرو راحتی  راننده و سرنشینان را جزو اواویت های خود قرار داده است و موقعیت های نامساعد را کم استرس زا می کند.

 رانندگان این مدل به "کابین هدایت مجازی آئودی" جدید دسترسی دارند. در واقع رابط دیجیتالی جدید که جایگزین صفحه نمایش عادی و قبلی شده است. این کابین به یک نقشه سه بعدی مجهز است که راننده می تواند بدون برگرداندن سر خود، جهت ها شناسایی و پیدا کند.

در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر 10.5 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت (اطلاع رسانی-سرگرمی) نصب شده که در اطراف آن هیچ دکمه یا کنترل کننده فیزیکی وجود ندارد و بیشتر دستورها از طریق همین نمایشگر، فرمان های صوتی یا دکمه های موجود بر روی فرمان داده می شوند. نکته جالب اینکه هنگام خاموش بودن این نمایشگر، اثری از آن در داشبورد دیده نشده و کاملا محو می شود.

در زیر این صفحه نمایش اصلی یک نمایشگر لمسی دیگر نصب شده که راننده می تواند از طریق آن سیستم تهویه، آپشن های رفاهی و بخش های دیگر را کنترل نماید. با این حساب کابین A8 میزبان سه نمایشگر بزرگ برای راننده است که در نوع خود کم نظیر محسوب می شود.

هر دو نسخه A8 (استاندارد) و A8 L (با فاصله محوری طولانی تر) از کابینی بزرگ و لوکس برخوردار هستند. آئودی A8 L آپشنی دارد که در صورت سفارش آن یک صندلی مخصوص در پشت صندلی سرنشین جلویی نصب می شود.

این صندلی ویژه به انواع امکانات رفاهی مثل گرم کن، سرد کن و ماساژور مجهز بوده و در حالت های مختلف قابل تنظیم است. نکته بسیار جالب توجه اینکه آئودی تجمل را به حد اعلای خود رسانده و سرنشین حاضر در این صندلی می تواند با استفاده از ماساژور تعبیه شده در پشت صندلی جلویی کف پاهای خود را ماساژ دهد!

 شتابگیری، هدایت و توقف خودکار در ترافیک تا سرعت 60 کیلومتر در ساعت (رانندگی خودکار) و پارک از راه دور از طریق تلفن همراه هوشمند بخشی از قابلیت های پیشرفته A8 هستند.

5- کادیلاک CT6

for-drivers-the-car-has-been-designed-so-that-it-doesnt-lurch-forward-or-backward-once-you-stop-pressing-own-on-the-brake-this-can-prevent-your-foot-and-ankle-from-getting-sore-in-heavy-traffic

کلادیلاک سی تی 6 جدید، بیشتر جزئیات را مدنظر خود قرار داده و ظرافت های را به رانندگان و سرنشینان معرفی می کند که سواری با این خودرو را لذت بخش تر از پیش جلوه می دهد.

این سدان پرچمدار طوری طراحی شده است که هنگام رانندگی در ترافیک های سنگین، مچ پا و پای راننده به درد نمی آید. نسخه جدید کادیلاک سی تی 6 مجهز به سیستم کنترل کروز پیشرفته است که رانندگی را در بزرگراه ها خودران می کند.

همچنین کادیلاک CT6 مدل 2018 ، به سیستم اطلاعاتی - سرگرمی CUE مجهز شده است. این نسخه جدید توانایی دانلود برنامه‌های کاربردی را به‌ طور مستقیم از طریق صفحه ‌نمایش لمسی خودرو به کاربران می ‌دهد. علاوه بر این، در نسخه جدید سیستم CUE یک حالت رانندگی نوجوان ارایه شده که والدین را قادر می‌سازد ویژگی‌های خودرو را مناسب رانندگی نوجوانان تنظیم کرده و عادات رانندگی نوجوانان خود را پیگیری کنند.

6- آکورا RLX اسپورت هیبریدی

6-acuras-rlx-sport-hybrid-has-a-number-of-smart-features-that-minimize-disruptions-and-discomfort

 

این سدان لوکس، ویژگی های منحصر به فردی دارد که هرگونه اختلال و ناراحتی را در هنگام رانندگی را به حداقل می رساند.

یکی از ویژگی های بارز و برجسته این خودرو وجود نمایشگر دیجیتالی در پنجره جلو است. این نمایشگر سرعت را به راننده نشان می دهد و هشدارهای مربوط به وسیله نقلیه را در صورت لزوم به نمایش می گذارد.

امکانات استاندارد مدل هیبریدی RLX شامل سیستم صوتی Krell، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ مه شکن LED، قابلیت روشن کردن خودرو از راه دور، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه‌ صندلی‌های جلو و گرم ‌کن فرمان می‌شود. فناوری‌ های به‌ کار رفته در این محصول شامل سیستم کمکی حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند و سیستم کنترل خودرو در سرعت‌های پایین هستند.

 سامانه‌ی کمکی حرکت در ترافیک به این صورت کار می‌کند که می‌تواند خودروی جلویی را شناسایی و به دنبال آن حرکت کند.

پکیج ایمنی AcureWatch نیز در این خودرو موجود است که شامل سامانه‌هایی چون ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، هدایت بین خطوط و فناوری شناسایی علایم جاده است.

سیستم کنترل آب و هوا با استفاده از تکنولوژی GPS می تواند دمای درون خودرو را بر اساس شرایط آب وهوایی تنظیم کند.

7-پورشه پانامرا 2017

7-our-2017-car-of-the-year-the-porsche-panamera-combines-first-class-performance-and-features (1)

پانامرا 2017 ترکیبی از هندلینگ و عملکرد بهبود یافته ای را به نمایش گذاشته است.

مانند بسیاری از خودروهای ذکر شده در این لیست، پانامرا با استفاده از صفحه های لمسی به جای دکمه ها، تنظیمات داخلی خودرو ها را برای راننده راحت تر کرده است. کنسول مرکزی نسل قبلی که دکمه‌های فراوانی داشت با دکمه‌های کمتر و حساس جایگزین شده و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید خودرو به صفحه ‌نمایش HD مجهز گردیده که خیلی خود را از تلویزیون خانگی جدا نشان نمی دهد.

سیستم کنترل کروز این خودرو می تواند به صورت اتوماتیک و با ردیابی خودروهای اطراف، سرعت مطلوب خودرو را تنظیم کند.

8-ولوو S90 T8 2018

8-the-volvo-s90-t8-inscription-pairs-a-powerful-engine-and-tech-features-that-make-the-car-attractive-to-any-kind-of-customer

موتور قدرتمند و تکنولوژی به کار رفته در این خودرو، انواع مختلف سلیقه ها را پوشش می دهد و این خودرو را برای آنها جذاب می کند. دوربین با چرخش 360 درجه پارک را در فضاهای سخت، راحت تر کرده است.

علاوه بر امکانات معمول، ولوو S90 از ویژگی‌های پیشرفته‌ای چون رانندگی نیمه خودران با نام دستیار راننده و سیستم کمکی ماندگاری در لاین بزرگراه با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت و همچنین سانروف دو حالته، تریم پنجره کرومیک، سنسور باران و خورشید، دسترسی به صندوق از داخل خودرو، مسیریاب، 10 اسپیکر قدرتمند، Apple car play، بهبود فناوری تشخیص حیوانات بزرگ نظیر اسب و گوزن و تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران و سایر وسایل نقلیه در روز و شب، هشدار بصری و همچنین سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد و سایر ویژگی‌های ایمنی رده‌ بالای ولوو سود می‌برد.

 

9-لینکول کانتیننتال

9-the-lincoln-continental-is-designed-to-meet-a-standard-of-quiet-luxury-a-goal-that-the-car-works-toward-in-a-number-of-obvious-and-subtle-ways

کانتیننتال در جهت دستیابی به استاندارهای بسیار لوکس طراحی شده است و جزء لوکس ترین و رده بالاترین خوردو ها محسوب می شود.

فناوری بسیار جالب در این خودرو، فناوری کنترل نویز یا سرو صدای اضافی است. داخل کابین به طور قابل تحسینی آرام است و چه در خیابان باشید یا با سرعت بالا در بزرگراه در حال حرکت باشید، صدای زیادی از بیرون به داخل کابین نمی رسد. با صندلی های 30 حالته این ماشین نیز می توان ساعت ها بدون خستگی رانندگی کرد.

همه چیز کانتیننتال جدید شبیه ماشین های پرچمدار در کلاس بالا است. کار با تنظیمات دیجیتالی صفحه نمایش این ماشین بسیار لذتبخش است. سیستم سرگرمی موسوم به sync3 که اخیرا در فورد نیز استفاده می شود را همه می شناسند. این سیستم عملکردی بسیار مناسب و سریع دارد.

خریدارانی که از بسته لوکس ویژه استفاده کنند از امکاناتی نظیر سیستم های کنترل، مونوروف پنل دوقلو، 19 اسپیکر استریو Revel Ultima و آفتاب گیر های قسمت عقب نیز بهره مند می شوند.

امکانات ایمنی به کار رفته در این ماشنی عبارتند از هشدار خروج از خطوط، تنظیم آینه اتوماتیک، پارک یار، دوربین 360 درجه، سیستم کروز، همیار اجتناب از تصادف است.

10-سوبارو لگسی

10-the-subaru-legacy-keeps-you-safe-and-comfortable-with-its-tech-and-driving-features

سیستم‌های ایمنی و تکنولوژی‌های جدید این خودرو، شرایط سواری و رانندگی را راحت تر می کند.

سوبارو، لیست آپشن تجهیزات ایمنی هوشمند در لگسی را گسترش داده است. سیستم دوربین و حسگر‌های EyeSight سوبارو در حال حاضر شامل مواردی چون کروز کنترل انطباقی، ترمز پیش‌برخورد، هشدار انحراف از خطوط، دستیار حفظ حرکت در بین خطوط، تشخیص نقطه کور و هشدار ترافیک پشت‌ سر می‌شود.

در داخل خودرو، سیستم عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو به‌ سیستم سرگرمی و اطلاعاتی خودرو اضافه شده است و این سرویس‌ها از طریق یک نمایشگر چندرسانه‌ای 6.5 اینچی استاندارد در اختیار راننده قرار می‌گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید