شرکت جهانی سوییس(Switzerland Global Enterprise (S-GE , سازمانی است که از طرف کنفدراسیون سوئیس مشتریان خود را به بازارهای جدید جهانی معرفی می کند.
این شرکت صادرات و سرمایه گذاری های خارجی را با کمک به مشتریان خود برای یافتن ظرفیت های بالقوه برای تجارت بین المللی تشویق کرده و موجب قوی تر شدن سوییس به عنوان یک مرکز اقتصادی می شود.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان روزشنبه به نقل از نادر عرفانی افزود: استان وود (Vaud) کشور سوییس می تواند بستر مناسبی برای حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی را فراهم کند.
وی که درنشست اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی اصفهان با هیات تجاری کشور سوییس سخن می گفت ,افزود: این استان همچنین ظرفیت های لازم برای اتصال دنیای آکادمیک (آموزشی و دانشگاهی) را به صنعت دارد.
عرفانی خاطرنشان کرد: رمز آغاز همکاری دو کشور اعتمادسازی و از بین بردن آثار سوء سیاه نمایی های انجام شده علیه ایران است.
همچنین مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوییس دراین نشست گفت: سوییس درقلب اروپا واقع شده و بازار بزرگی از اروپا را در دسترس دارد.
رافائل کونز(Raphael Conz) افزود: استان وود (Vaud) سومین استان از کشور سوییس دارای بیشترین تنوع در حوزه اقتصاد است و بیشترمراکزعلم و فناوری کشور نیز در این استان قرار دارد.
کونز افزود: 10 درصد تولید ناخالص داخلی (Gross Domestic Product) سوییس معادل 600 میلیارد دلار در استان وود تولید می شود.
وی گفت: این استان دارای فرصت های مناسبی برای همکاری با استان اصفهان در زمینه توسعه صادرات در حوزه بهداشت وسلامت، معادن، کشاورزی، داروسازی، فناوری پزشکی، قطعه سازی و طراحی خودرو، ساعت سازی و صنعت است.
مدیر دفتر گسترش توسعه اقتصاد سوییس خواستار همکاری و برقراری روابط تجاری با ایران شد و افزود: ولی این بازاربرای دولت سوییس جدید بوده و نیازمند کمک ایران برای ایجاد روابط طولانی مدت هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز دراین دیدار گفت: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی اصفهان آماده مشارکت با سرمایه گذاران خارجی است.
عبدالوهاب سهل آبادی افزود: فعالیت در ایران و اصفهان نه تنها بازار 80 میلیونی این کشور را پوشش می دهد، بلکه بستر مناسبی برای صادرات محصولات به کشورهای همسایه ایران با بازار 400 میلیون نفری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان هم در این نشست،گفت: سوییس کشوری طالب صلح است ومردم ایران نیز به دنبال آرامش، امنیت و درصدد برقراری رابطه با تمام کشورهای صلح طلب جهان هستند.
حسین سیستانی افزود: در استان اصفهان ظرفیت های سرمایه گذاری زیادی وجود دارد.
سوئیس یکی ازکشورهای اروپای غربی است که ازشمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.
این کشور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در آن با 39 هزار دلار برای هر نفر؛ از بالاترین ‌ها در جهان محسوب می شود.
بررسی مبادلات تجاری ایران و سوییس نشان می دهد در 10سال گذشته ارزش صادرات ایران به این کشور، کاهش قابل توجهی داشته است.
صادرات ایران به سوئیس در سال 1385 معادل 19 میلیون و 900 هزار دلار بود که در سال 1393 به 10 میلیون و 700هزار دلار رسید.
فرش و کفپوش، زعفران و گل و غنچه از اقلام صادراتی ایران به سوئیس و در مقابل ذرت دامی، لوبیای سویا، کنجاله و سایر آخال های جامد، روغن خام سویا، انواع دانه و مکمل های دارویی از اقلام وارد شده از سوئیس را تشکیل می دهد.
د/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدااستکی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.