گزارش جی پلاس از احوالات این روزهای قهرمان لیگ

چطور پرسپولیس از بهترین به پر حاشیه ترین تیم لیگ تبدیل شد؟! / استیلی: باشگاه از نظر انضباطی خوب عمل نکرد

تیم فوتبال پرسپولیس بهترین تیم لیگ ایران، از نظر خلق حواشی جلوتر از هر تیمی است. پیکان این موضوع به سمت بازیکنان پرسپولیس است که در باز های زمانی مختلف با هوادران و باشگاه به مشکل خوردند. این موضوع در این فصل تشدید شده و بازیکنان آرام تیم هم وارد گود شدند. حمید استیلی این موضوع را به دلیل بی انگیزگی بازیکنان می داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بدون شک پرسپولیس بهترین تیم چندین سال گذشته فوتبال ایران است. تیمی که به گواه کارشناسان بسیار خوب و تماشاگرپسند بازی می کند و همانطور که نشان داد می تواند در حد و قواره تیم های بزرگ آسیا هم ظاهر شود.

اما نگران کننده ترین موضوع درباره این تیم، اتفاقات عجیبی است که عمدتا بازیکنان جوان خلق می کنند. در واقع از تیمی مانند پرسپولیس انتظار نمی رفت حاشیه ای داشته باشد اما آنها در دو، سه سال گذشته کم حاشیه نداشته و از این حیث از هر تیمی جلوتر رفته اند!

اگر به سه سال قبل و لیگ پانزدهم که این تیم به تازگی شکل فعلی را به خود گرفته بود نگاه می کنیم، به اعتصاب دسته جمعی بازیکنان به سردسته گی مهدی طارمی، رامین رضاییان و محسن مسلمان می رسیم؛ جایی که طارمی خودش را بزرگ تیم خواند اما با هواداران هم به چالش خورد و با یک عذرخواهی به موقع از هواداران و مربیان، این غائله ختم به خیر شد.

کمی جلوتر می رویم و به پایان فصل و نایب قهمانی پرسپولیس می رسیم. طارمی و رضاییان با ترک بی موقع تیم و رفتن به ریزه سپور ترکیه موجب به وجود آمدن حجم زیادی از اختلافات در تیم می شوند. از مربی تا هوادار از این دو ناراحت هستند اما به هر شکلی شده این دو بازیکن به تیم بر می گردند اما چه برگشتنی؟ رضاییان بعد از آن اتفاق هیچ وقت به قلب برانکو راه پیدا نکرد و در نیم فصل پس از یک درگیر لفظی با علی پور، از تیم اخراج شد.

بار دیگر به طارمی می رسیم که در چندین مرتبه زمینه ساز اختلافات در تیم شد. البته طارمی در لیگ پانزدهم به لطف نبود مهاجم آماده، همیشه از اشتباهاتی که می کرد، قسر در می رفت.

نحوه جدایی امید عالیشاه و احمد نوراللهی از این تیم هم پر حاشیه شد اما هواداران به خاطر وجود دو جین بازیکن خود در تیمشان از خیر ادامه دادن خاتلاف با این دو بازیکن گذشتند.

نوبت به محسن مسلمان رسید؛ او کمی بعد از شروع لیگ شانزدهم و بعد از ماجرای قلیان کشیدن و اعتراض به تعویض شدن برابر الهلال، به نیمکت تبعید می شود و هواداران در حمایت از او به دو دسته تقسیم می شوند.

این ها تعدادی از حواشی پرسپولیس از سمت بازیکنان در طول یکی، دو سال گذشته هستند که اخیرا ماجرای بیرانوند هم به آن اضافه شده است. دروازه بان ملی پوش و آماده پرسپولیس بی جهت با هواداران به چالش خورده است. او با بیان جملاتی مانند خانواده ام از پرسپولیس مهم تر است و اینکه باید به فکر خانواده ام باشم، انگ بی تعصبی گرفته و حالا در بازی ها از جانب هواداران نیش و کنایه می شنود و در نهایت برابر پدیده کاری که نباید می کرد را انجام داد و به هواداران علامت سکوت نشان داد تا آتش اختلاف پر شعله تر از همیشه شود.

حواشی این چنینی در تیم آماده ای مانند پرسپولیس عجیب به نظر می رسد. در حالی که استقلال از ابتدای فصل از نظر فنی مشکل دار بوده و در فصول قبل هم از نظر جدولی پایین تر از تیم قرار گرفته، چرا چنین مشکلاتی ندارد؟

حمید استیلی بازیکن و سرمربی سابق سرخپوشان که کاملا به شرایط این تیم آشنایی دارد، در گفت و گو خبرنگار ورزشی جی پلاس، دلایل متعددی را برای این اتفاقات بیان می کند. او بی انگیزه گی و اشباع شدن در کسب قهرمانی را مهم ترین می داند.

 

جی پلاس: تعداد حواشی ایجاد شده توسط بازیکنان پرسپولیس کم نیستند. با اینکه پرسپولیس یکی از پرحاشیه ترین تیم های فصول اخیر است؛ موافق هستید؟

استیلی: اگر نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم، درست است. بازیکنان بخش زیادی از این حواشی را ایجاد کردند اما باید به ریشه اصلی این موضوع برسیم. به نظرم بازیکنان پرسپولیس اشتیاق فصل گذشته را ندارند. آنها فصل های قبل تحت هر شرایطی به قهرمانی فکر می کردند اما الان انگیزه کمتری دارند. همین بی انگیزه گی می تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود. 

 

باشگاه از نظر انضباطی خوب عمل نکرده است

جی پلاس: ریشه این موضع چیست؟ افراد دیگری غیر از بازیکنان این تیم مقصر هستند؟

استیلی: هر باشگاهی باید دیسپلین خاص خود را داشته باشد. در سه، چهار سال اخیر پرسپولیس از نظر مدیریتی دست خوش تغییراتی بوده است. فکر می کنم باشگاه در این مدت خیلی درگیر مسائل مالی و اقتصادی بود و از نظر نظم و انضباط خوب عمل نکردند. در این مدت بارها شاهد بودیم که بازیکنان تیم اعتصاب کردند اما کمترین برخوردی نشده است. وقتی بازیکنی فشاری را از بالا نبیند، به دلیل جوانی و کم تجربگی، در مواقع حساسی، از کوره در می رود و کار اشتباهی می کند.

 

جی پلاس: بدون شک مهم ترین نقش را در چنین مواردی سرمربی تیم ایفا می کند. برانکو قبلا از جانب اختلافاتی که بازیکنانش در تیم ملی داشتند لطمه خورده است. او این بار اختلافات درون تیم را حل کرده اما ظاهرا هنوز شاگردانش در نحوه برخورد با مسائل توجیه نیستند؟

استیلی: نمی دانم نحوه برخورد او چگونه است اما باید با بازیکنانش در این موارد صحبت کند. تیم او بسیار جوان است و نیاز به صحبت کردن دارد. اگر برانکو بازیکن را از نظر روانی توجیه کند، اقدماتی که در چند فصل گذشته رخ داده را مرتکب نمی شدند.

 

شاید برانکو با بازیکنان کم صحبت می کند

جی پلاس: ظاهرا برخی ماجراها نشان داده برانکو در مواردی از اختلافات میان هواداران و بازیکنانش بی خبر بوده است. او می گوید از مشکل بیرانوند و هواداران بی خبر است! چه تفسیری از صحبت های او می توان کرد؟

استیلی: به نظر می رسد برانکو به خاطر خارجی بودن با بازیکنانش کم صحبت می کند. بیرانوند می توانست به جای صحبت با رسانه ها و اعلام جدایی از این تیم، موضوع را به برانکو بگوید. یا رضاییان و طارمی می توانستند قبل از رفتن به ترکیه، همه چیز را به برانکو بگویند و از او هم مشاوره بگیرند. در هر حال ما درون این تیم نیستیم و مربیان تیم می توانند مشکل موجود را پیدا کنند و به یک راهکار برسند. به نظرم حضور بازیکنانی مانند سیدجلال حسینی و حسین ماهینی نقش زیادی در کنترل جو تیم دارد اما برانکو فردی است که می تواند این مشکل را ریشه کن کند. اگر این مشکلات ادامه داشته باشد، تیم را از مسیر اصلی خود منحرف می کند. باید این مشکل را جدی بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید