شهردار اصفهان درگفت و گو با جی پلاس خبرداد:

اصفهان، شهر سرمایه گریز! / ما به دنبال درآمد پایدار هستیم نه تراکم فروشی!

شهردار اصفهان با اشاره به قول مدیریت شهری درباره تکمیل خط یک مترو گفت: در حال حاضر تکمیل ایستگاه های باقیمانده خط یک مهمترین اولویت کاری شهرداری در سال جاری است.

لینک کوتاه کپی شد

قدرت الله نوروزی درگفت وگو با خبرنگارجی پلاس  به ناتمام ماندن پروژه رینگ چهارم شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: کمبود اعتبارات مالی سبب شده تا این طرح رها شود اما بنا داریم با فراهم کردن منابع مالی و جذب سرمایه گذار این پروژه عمرانی که از اهمیت زیست محیطی ویژه ای برای شهر اصفهان برخوردار است را به پایان برسانیم.

اوتاکید کرد: اصفهان نیز همانند دیگر کلانشهرهای کشور با چالش‌های متعددی مواجه است اما با همدلی، مشارکت و البته جذب سرمایه گذارمی‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

 

اصفهان، شهر سرمایه گریز؟!

وی با بیان اینکه اصفهان شهری سرمایه گریز است، ادامه داد: باید نگاه به سرمایه گذار را تغییر دهیم تا امکان مشارکت و بهره مندی از توان بخش خصوصی فراهم شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: این کلانشهر باید به الگوی کیفیت زندگی شهری، گردشگری و کارآفرینی تبدیل شود بنابراین توجه به محیط زیست، گردشگری ایجاد فضاهای شهری و سلامت از اولویت مورد توجه کلانشهر اصفهان است.

 

تبدیل اصفهان به نخستین شهر گردشگری ایران

نورزوی اضافه کرد: اولویت اول اصفهان که به طور جد پیگیری خواهیم کرد، موضوع گردشگری و تبدیل اصفهان به قطب اصلی گردشگری کشور است. در این زمینه قول می‌دهم و برای تحقق آن تلاش خواهم کرد.

وی با اشاره به موضوع مهم مشارکت اجتماعی، افزود: در این زمینه راهکارهایی در دست داریم که بتوانیم توان همکاری را در مدیریت شهری افزایش داده و از همه افراد در بخش‌های عمومی و خصوصی همکاری بگیریم.

** مهمترین رویکرد شهرداری اصفهان؟

وی همچنین بهره گیری از ثروت عمومی برای اشتغالزایی، جذب سرمایه بخش خصوصی، ارتقای جایگاه شهروندی و شناسایی کارآفرینان را از مهمترین رویکردهای شهرداری کلانشهر اصفهان اعلام کرد.

نوروزی در ادامه محرومیت زدایی و کاهش حاشیه نشینی در اصفهان را مهم ارزیابی کرد و افزود: این امر به کاهش معضلات اجتماعی منجر خواهد شد.

وی همچنین نسبت به ایجاد کمربند سبز برای اصفهان و آلودگی زدایی برای آب، خاک و هوای این کلانشهر تاکید کرد.

 

شهرداری اصفهان به دنبال درآمد پایدار است نه تراکم فروشی!

شهردار اصفهان در بخش دیگری از اظهاراتش به تامین منابع پایدار مالی اشاره کرد و به جی پلاس گفت: به طور معمول شهرداریها برای تامین منابع مالی خود به تراکم فروشی روی می آورند روشی که آنان را درگیر مشکلات متعددی خواهد کرد. اما ما به دنبال کسب درآمد پایدار از طریق ارزش افزوده و استفاده از مزایای پرداخت مالیات هستیم.

وی تصریح کرد: اصفهان دومین شهر بزرگ پرداخت کننده مالیات در کشور است اما تاکنون از مزایای این امر برخوردار نبوده است.

 

** فعلا تعدیل نیرو نداریم

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگارجی پلاس در رابطه با برنامه‌های شهردار اصفهان در خصوص کاهش نیروهای مازاد این شهرداری نیز اظهار کرد: هنوز به این موضوع ورود جدی نداشته‌ام  وتعدیل نیرو در برنامه فعلی ام قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه تغییر مدیریتی در شهرداری مربوط به بخش‌های اصلی و اساسی است نیز اظهار کرد: نیروهای کارآمدی در حال حاضر در شهرداری فعالیت دارند که به کار خود ادامه خواهند داد و چنانچه نیاز به تغییر و جابجایی باشد بعدها درباره آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید