'تقی رحمتی' شامگاه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: گروه های جست و جو در پی تماس تلفنی خانواده یکی از این گردشگران مبنی بر ناپدید شدن سه نفر در کویر مرنجاب آران و بیدگل، به منطقه اعزام شدند و هنوز خبر خاصی از سرنوشت آنها در دست نیست.
وی افزود: گروه های امداد و نجات و جست و جوی هلال احمر، میراث فرهنگی و راهنمایان گردشگری بومی از ساعاتی پیش در منطقه حضور یافتند و با مرکز استان نیز برای امداد هوایی هماهنگ شده است که با توجه به تاریکی شب، فردا به این شهرستان اعزام خواهد شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آران و بیدگل بیان کرد: به گفته خانواده یکی از گردشگران، ناپدید شدگان دست کم سه نفر بودند که روز پنجشنبه وارد کویر مرنجاب شدند، پس از آن تماس تلفنی غیر ممکن شده و اطلاعی از شرایط آنها وجود ندارد.
خواهر یکی از گردشگران ناپدید شده نیز به خبرنگار ایرنا گفت 'برهان باقری، که نزدیک به 20 سال سن دارد از تهران به همراه چند نفر دیگر به منظور آفرود صبح روز پنجشنبه وارد کویر مرنجاب شدند.'
وی افزود: تلفن همراه وی از روز پنجشنبه تا کنون از دسترس خارج شده، خانواده اطلاعی از او ندارد و حتی به پادگان محل خدمتش نیز مراجعه نکرده است.
او گفت 'یکی از دوستانش در تماسی عنوان کرد که برهان را به طور تقریبی با سه نفر دیگر نزدیکی های ظهر روز گذشته در منطقه مرنجاب با یک دستگاه خودروی آفرود دیده است.'
به گفته وی، ناپدیدشدگان به محیط کویر ناآشنا بودند.
آفرود (بیابانی) گونه‌ای از اتومبیلرانی است که در پیست های دارای عوارض دشوار طبیعی (نه صرف مناطق بکر) در مسیرهای خاکی، گلی، صخره‌ای، ناهموار شنی و کویری انجام می‌شود و شرکت در آن نیازمند خودروی ویژه، راننده ماهر و نقشه خوان (یا بلد محلی) است.
ایران دارای مسیرهای طبیعی و بکر زیادی مانند مرنجاب است اما برخی همه نقاط آنها را با مسیرهای مسابقه اشتباه می گیرند که این امر موجب بروز حادثه ها، تخریب محیط زیست و دشواری در امداد رسانی می شود.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب که در 50 کیلومتری آران و بیدگل واقع است، به دلیل برخورداری از اقلیمی چهار فصل و اعتدال نسبی هوا و میزبانی از جاذبه های گردشگری، گونه های جانوری و گیاهی یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود و سالانه 100 هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی را میزبانی می کند.
شهرستان آران و بیدگل با نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.