به گزارش ایرنا، رضا اسلامی در بازدید از محدوده انتخاب شده برای اجرای این طرح اقامتگاهی و گردشگری اظهار داشت: انتخاب سیاهکل از سوی یک شرکت سرمایه گذاری بین المللی نشان از وجود ظرفیت های لازم برای جذب گردشگر ایرانی و حتی جهانی در این منطقه است.
وی وجود سه اقلیم کوهستان ، جلگه و جنگل را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری با رعایت ملاحظات زیست محیطی خواند.
اسلامی خاطرنشان کرد: فرمانداری سیاهکل راه را برای سرمایه گذاری در شهرستان با در نظرگرفتن شرایط زیست محیطی منطقه کاملا باز گذاشته است و از طرح های سرمایه گذاری کاملا حمایت می کند.
یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم در بازدید از منطقه در نظر گرفته برای اجرای طرح گفت بحث به فعل در آوردن ظرفیت های گردشگری منطقه ی سیاهکل از جمله استخر فشتال و منطقه پیلابر با در نظر گرفتن چارچوب و ضوابط منابع طبیعی در برنامه کاری ما است .
وی اظهار داشت : درست است که وظیفه ما حفاظت و صیانت از منابع طبیعی است اما باید به مشارکت مردمی و کم کردن سطح فقر هم توجه داشته باشیم چراکه اگر فقر زیاد شود بحث قاچاق چوب خصوصا در مناطق جنگل نشین را خواهیم داشت.
محمد علی اشرف واقفی مدیر عامل شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی و سرمایه گذار در طرح مجتمع رفاهی و خدماتی پیلابر تالشکول دیلمان در مصاحبه با ایرنا گفت :طرح پیشنهادی من ایجاد مجتمع اقامتی کوهستانی و جنگلی براساس معماری بومی و رستوران با غذاهای محلی و ارائه ی کلیه ی خدمات و امکانات ورزشی کوهستانی شامل اسب و قاطر سواری ، کوهنوردی و پیاده روی و بازدید و بهره برداری از مزرعه ارگانیک و مزرعه گیاهان دارویی درکنار مجتمع و فروشگاه محصولات دامی محلی فصل و صنایع دستی منطقه می باشد.
وی افزود : هدف ما ایجاد و استفاده از امکانات زندگی محلی برای مهمانان شامل بهره برداری از مزرعه و چیدن سبزیجات و دوشیدن شیر و جمع آوری تخم مرغ و برداشت عسل از کندوها و غیره است.
این سرمایه گذار ادامه داد برای ایجاد این طرح 220 میلیارد ریال هزینه در نظرگرفته شده است که در مرحله اول 70 میلیارد ریال ودر مرحله دوم 90 میلیارد ریال و در مرحله سوم 60 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
واقفی ادامه داد : نکته مهم در این طرح این است که ما تمامی نیروهای خود را از افراد محلی خواهیم گرفت و افراد محلی و بومی مدنظر ما هستند و مگر اینکه مجبور شویم از جای دیگر نیرو بیاوریم این طرح به 83 نیروی انسانی متخصص و ماهر و نیمه ماهر نیازمند است.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ طبیعت در اجرای این طرح مدت زمانی عملی شدن طرح را یک ساله دانست و گفت ظرف 7 سال هم پیش بینی شده مدت زمان برگشت سرمایه خواهد بود.
واقفی یاداور شد:تاکنون 6 هکتار از اراضی از مردم محلی با سند خریداری شده که قرار است پس از تغییر کاربری ، سازه های متناسب با بافت منطقه و غالبا چوبی احداث شود.
وی با اشاره به همکاری فرمانداری سیاهکل در این زمینه گفت با وجود موافقت فرماندار سیاهکل حدود یک سال است که طرح در پیچ و خم بوروکراسی اداری قرار دارد اما با صحبت های امروز قرار شد قسمت هایی که جزء منابع طبیعی با پوشش درختچه است با حفظ آنها و با مالکیت منابع طبیعی حق بهره برداری در اختیار ما قرار داده شود و در قسمت های که درختچه نیست برای پرورش گیاهان دارویی و سازه های کوچک متحرک مثل آلاچیق چوبی استفاده شود.
این سرمایه گذار منطقه گردشگری پیلابر تالشکول گفت: مجتمع مدنظر من سالانه قدرت خدمات دهی به 18 هزار نفر مسافر را داراست و می تواند به طور شبانه روزی به آنها خدمات دهد که از این تعداد ارائه خدمات به حدود 6000 نفر مسافر خارجی و 12000 نفر مسافر داخلی در برنامه است .
وی با اشاره به این که مدت زمان اجرای طرح سه ساله است خاطرنشان کرد : سابقه موفقی در بخش جذب گردشگر در منطقه متین آباد اصفهان را نیز داراست.
شهرستان سیاهکل در شرق گیلان با طبیعت زیبای کوهستانی از جاذبه های بی نظیری برای جلب گردشگر برخوردار است.
خبرنگار: لیدا حاجی پور **انتشار دهنده: بابایی
7297 / 6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.