علی رحمانی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این روستاها دارای آثار تاریخی ملی، ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری و طبیعت زیبا هستند که با مطالعه بر ظرفیت های این روستاها این سه روستا به عنوان قطب هدف گردشگری مطرح و معرفی شدند.
وی بیان کرد: تدابیر لازم و زیرساخت ها برای رونق گردشگری در این سه روستا با همکاری دستگاه های خدماتی انجام شده که مهمترین اقدام تغییر و بازنگری طرح هادی است.
فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود :برپایی نمایشگاه های دائمی صنایع دستی در این روستاها بر اساس ظرفیت تولیدی روستایی یکی از اقداماتی است که با مشارکت اهالی روستا و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.
وی یادآوری کرد: میراث فرهنگی وصنایع دستی شهرستان تیران و کرون با برگزاری تورهای گردشگری محلی نسبت به معرفی و توسعه مراکز تفریحی و تاریخی شهرستان اقدام کرده که البته با تعامل بین آژانس های گردشگری و معرفی به لیدر تورهای خارجی میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی انجام می شود.
رحمانی با اشاره به اینکه اسکان مسافران در شهرستان دغدغه جدی برای کارگروه گردشگری شهرستان است، اضافه کرد: جانمایی و مرمت خانه های قدیمی برای ایجاد بسترهای اسکان مسافران انجام شده و با ورود بخش خصوصی در این خصوص و احداث هتل های سنتی این دغدغه رفع می شود.
وی افزود: شهرستان تیران و کرون به لحاظ موقعیت جغرافیایی سالانه میزبان هزار گردشگر و یک میلیون تردد است.
به گزارش ایرنا روستاهای تاریخی تیران و کرون در مسیر گرشگران قرار گرفته اند که هر کدام دارای جلوه هایی خاص هستند.
قلعه تاریخی، حمام، مسجد و خانه‌های قدیمی روستای جاجا نمونه ای از این ظرفیت گردشگری است.
روستای کرد علیا یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری شهرستان است که چشمه شاهی، قبرستان ارامنه و دست کن ها و شهرزیرزمینی در دل این روستا نهفته شده است.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشاردهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.