مصطفی حسینی ، در ارتباط با بازسازی سینما ساحل اصفهان اظهار داشت: با توجه به مشکلات کمبود سالن سینمایی در پایتخت فرهنگی کشور بازسازی سینماهای اصفهان به شکل پردیس سینمایی در دستور کار حوزه هنری قرار گرفت که در اولویت نخست سینما خانواده به شکل پردیس سینمایی چهارباغ در سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

سینما ساحل مجهز به صدای دالبی اتموس و پخش تری دی

وی با بیان اینکه سینما ساحل پس از بازسازی به عنوان دومین پردیس سینمایی اصفهان موردبهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: این سینما دارای سه سالن به شکل گرادیان (دارای شیب)، یک سالن با ویژگی دالبی اتموس (صدایی شفاتر از دالبی دیجیتال) است.

تجهیز سینما ساحل به موزه سینما و نخستین سینمای روباز کشور

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه دو سالن از این پردیس ۵ سالنه به ویژگی تری دی مجهز خواهد بود، بیان داشت: برخورداری از موزه سینما، نخستین کافه سینما و نخستین سینمای روباز کشور از دیگر ویژگی‌های پردیس سینمایی ساحل خواهد بود.

وی با بیان اینکه این پردیس سینمایی با ویژگی‌های یاد شده در کشور ویژه است، بیان داشت: ظرفیت این سینما پیش از این ۵۸۰ صندلی بوده است و پس از بازسازی به شکل پردیس دارای ۹۰۰ صندلی خواهد بود.

سینما ایران در اولویت بازسازی پس از سینما ساحل قرار دارد

حسینی با بیان اینکه بازسازی سینماهای اندیشه و ایران به شکل پردیس سینمایی در اولویت‌های بعدی موسسه بهمن سبز حوزه هنری است، ابراز داشت: در صورت واگذاری سینما ایران به حوزه هنری با توجه به قرار داشتن در گذرگاه فرهنگی گردشگری چهارباغ بازسازی این سینما در اولویت خواهد بود.

احتمال بازسازی سینما اندیشه تا سه ماه آینده

وی اضافه کرد: سینما اندیشه پس از بازسازی به سه سالن سینمایی مجهز خواهد شد و احتمال بازسازی این سینما در اواسط زمان بازسازی سینما ساحل وجود دارد.

به گزارش مهر، در دو روز گذشته کلنگ بازسازی سینما ساحل به شکل پردیس سینمایی با حضور مسئولان ملی و استانی به زمین خورد و قرار است تا ۵ ماه آینده با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری برسد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 780002
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.