به گزارش روز سه شنبه ایرنا، توافق برای تکمیل راه آهن تهران - همدان، تامین اعتبار دانشگاه دی 8، تامین اعتبار زیرساخت های شهر جهانی سفال لالجین، موافقت وزیر نفت با حل مشکلات پتروشیمی های استان و مطالعه ساخت بزرگترین مجتمع پالایشگاهی غرب کشور در همدان، کسب موافقت بنیاد فرشچیان برای مشارکت در ساخت بیمارستان 500 تختخوابی و مرکز جامع سرطان همدان از جمله اقداماتی بود که استاندار همدان در سفر به تهران و دیدار با مسئولان پیگیر آن بوده است.
استاندار همدان، در روزهای میانی هفته نیز در دیدارهایی با مسؤلان در تهران پیگیری های ویژه ای برای توسعه و پیشرفت استان داشتند که از می توان به دیدار با مدیرعامل راه آهن کشور در خصوص تامین ریل تکمیلی راه آهن تهران - همدان اشاره کرد.
در زمینه یاد شده قرار است با پیگیری مدیر عامل راه آهن کشور، ریل مورد نیاز ادامه خط آهن تهران - همدان تامین و عملیات ریل گذاری بزودی آغاز شود و این خط آهن در اسرع وقت تکمیل و به اتمام برسد.
استاندار همدان همچنین به همراه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و رئیس دانشگاه بوعلی سینا در نشستی با سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تامین اعتبار دانشگاه بین المللی دی 8 مذاکره کرد و بخشی از اعتبار مورد نیاز این دانشگاه تامین شد تا برای ترم آینده پذیرش دانشجو داشته باشد.
همچنین در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز جهت انجام اقدامات زیربنایی شهر جهانی سفال لالجین، قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کسب شد تا نیازهای ضروری شهر جهانی لالجین قبل از برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در سال 2018 برطرف شود.
گفتنی است در ادامه پیگیری های ویژه استاندار، در دیدار صبح روز گذشته (دوشنبه) استاندار همدان، علیرضا حاجی بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیژن زنگنه وزیر نفت، مشکلات شرکت های پتروشیمی هگمتانه و ابن سینا مطرح و دستور قطعی وزیر درخصوص رفع مشکلات این شرکت ها دریافت شد.
همچنین در این دیدار در خصوص تاسیس بزرگترین پالایشگاه غرب کشور در همدان که پیش از این توسط حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده بود، مذاکره و با دستور وزیر نفت فاز مطالعاتی این طرح کلید خورد.
از دیگر برنامه های استاندار همدان در پایتخت، دیدار با خانواده زنده یاد محمدعلی فرشچیان خیر نیکوکار بود که در این دیدار از زحمات و خدمات ارزشمند آن مرحوم و بنیاد فرشچیان، تقدیر و تشکر شد.
در این دیدار، بنیاد فرشچیان نسبت به ساخت بیمارستان 500 تختخوابی با مشارکت دولت و احداث مرکز جامع سرطان در همدان قول مساعد داد.
به گزارش ایرنا، استاندار همدان روزهای میانی هفته را برای حضور در پایتخت و دیدار با مسؤلان و پیگیری مسائل استان برای توسعه و پیشرفت انتخاب کرده است.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.