گزارش جی پلاس؛

چندبار دوش گرفتن در هفته مفید است؟!

افراد در مناطق مختلف دنیا روزانه یک تا دو بار دوش می گیرند که طبق گفته متخصصان پوست بدن ما به این همه دوش نیازی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ بیزنیس اینسایدر نوشت: آخرین دفعه ای که دوش گرفته اید چه زمانی بوده است؟  اغلب می گویند کمتر از 24 ساعت پیش بوده است.

طبق گزارش Euromonitor International، هیچ پروتکل رسمی برای تعداد دفعاتی که فرد دوش می گیرد وجود ندارد، اما اکثر مردم در سراسر جهان - در کشورهایی مانند هند، ایالات متحده، اسپانیا، و مکزیک – روزانه یکبار (یا با صابون یا بدون آن) دوش می گیرند. البته به نظر می رسد در ایالات متحده تعداد دفعات بیشتر شده و روزی دو تا سه بار، بسته به اینکه ورزش می کنند، حمام می کنند. البته در برزیل و مناطق گرم که دمای آن به شدت بالاست، تعداد دوش گرفتن حداقل به بیش از 11 بار در هفته می رسد.

آکادمی پوست و موی آمریکایی به والدین توصیه می کند؛ بر اساس اینکه چقدر بچه ها کثیف و بدبو هستند و براساس فعالیت بدنی آنها، تعداد دفعات حمام کودکان را تعیین کنند. به طور کلی به آنها توصیه می کنند که هفته ای یک یا دوبار برای بچه های 6 تا 11 ساله مناسب است. از آنجا که سیستم ایمنی آنها در حال رشد و قوی شدن است، نیاز به کمی چرک و آلودگی مانند کمی باکتری، دوزهای کمی از ویروس ،عفونت و میکروب دارند. وجود باکتری ها موجب قوی تر شدن بدن کودکان می شود.

خیلی از این بچه ها وقتی به سن نوجوانی می رسند، برای رهایی از بوی دوران نوجوانی، مرتب و روزانه دوش می گیرند. البته واقعیت این است که به این روال روزانه دوش گرفتن نیاز ندارند.

در واقع، صابون ها و شامپوهای که ما در هنگام دوش گرفتن استفاده می کنیم، به منظور از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها از روی پوست و مو ساخته شده است. این مواد شوینده تمام چربی طبیعی پوست را از بین می برد. بنابراین متخصصان پوست معتقدند که هر دو روز یا سه روز یکبار دوش بگیرید.

طبق گفته دکتر دیوید لفل، هنگامی که دوش با آب گرم و سوزان همراه با مصرف انواع شوینده در حمام است، چربی پوست از بین می رود و آسیب به پوست بیشتر می شود.

لفل می گوید که بهتر است از آب خیلی داغ در هنگام دوش گرفتن استفاده نکنید، مدتی پس از اتمام دوش در حمام بمانید و بلافاصله خارج نشوید. و در آخر بلافاصله پس از دوش، بهتر است از مرطوب کننده ها استفاده کنید، زیرا پوست قابلیت بیشتری در جذب رطوبت دارد.

دیدگاه تان را بنویسید