در گفتگو با جی پلاس؛

چمنیان: حذف از جام جهانی، آغاز فصل جدیدی برای فوتبال ایران و بازیکنانم است/ فقط خوزستان به اندازه یک کشور صاحب سبک، استعداد دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان حذف تیمش برابر اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی برابر اسپانیا را شروع سرفصل جدیدی برای فوتبال ایران و شاگردانش دانسته و تاکید می کند: اگر ملی پوشان این تیم فکر کنند الان در جایگاه خوبی هستند تا دو سال بعد کسی نام شان را هم به یاد نخواهد داشت!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران بعد از درخشش در دور گروهی و یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان، روز گذشته در مرحله یک چهارم نهایی برابر اسپانیا قهرمان اروپا قرار گرفت اما مقابل این تیم موفق نبود و با حساب 3 بر یک شکست خورد و به کار خود پایان داد.

عملکرد نوجوانان زیر 17 سال ایران در این مسابقات، بهترین نتیجه تیم های ملی فوتبال ایران در تمام مسابقات جهانی بود و بارقه ای از امید را برای آینده درخشان فوتبال ایران به وجود آورد.

بازی های زیبای نوجوانان ایران و پیروزهای پر گل از جمله برابر آلمان، توجه رسانه ها و استعدادیاب های صاحب سبک فوتبال جهان مانند آلمان، اسپانیا و ... را هم به دنبال داشت.

عباس چمنیان - سرمربی با تجربه این تیم بعد از حذف شاگردانش افسوس نمی خورد و از این مسابقات به عنوان یک تجربه بزرگ که نکات زیادی برای شاگردانش داشت یاد می کند.

او حفظ این بازیکنان و توجه به استعدادهای فوتبال ایران را نخستین خواسته اش از مسئولان، مربیان و باشگاه ها مطرح کرده و معتقد است بازیکنان بسیار زیادی در ایران وجود دارند که به دلیل نبود سخت افزار مناسب کشف نمی شوند و اگرنه ایران با بهره بردن از استعدادهای داخل کشور حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

چمنیان با پایان یافتن کار تیم نوجوانان ایران در جام جهانی 2017 در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ به جمع بندی نتایج و عملکرد تیمش در جام جهانی زیر 17 سال هند پرداخت که در این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

جام جهانی نکات زیادی برای فوتبال ایران داشت

جی پلاس: بعد از نتایج درخشان در دور گروهی و یک هشتم نهایی جام جهانی، برابر اسپانیا شکست خوردید تا ماجرای تیم شگفتی سازی ایران به همین مرحله ختم شود.

چمنیان: در ابتدا به بازیکنانم و همکارانم در تیم ملی نوجوانان خسته نباشید گفته چرا که همه کسانی که در این تیم بودند بی وقفه کار کردند و لحظه ای دست از تلاش برنداشتند تا بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در جام های جهانی ثبت شود. خوشحالم توانستیم برگ زرینی در تاریخ فوتبال کشورمان به ارمغان بیاوریم. با وجود نتایج خوبی که به دست آورده بودیم، برابر اسپانیا نتوانستیم قد علم کنیم. این تیم قهرمان اروپا بود و نتایجش در دوره های گذشته نشان می دهد با چه هدفی به جام جهانی آمده اند. آنها برنامه ای جز قهرمانی ندارند و بازیکنان این تیم در بهترین تیم های جهان بازی می کنند.

بازیکنان در 16 سالگی تلاش برای نام کشورشان را درک کردند

از تلاش شاگردانم راضی هستم و می دانم لحظه ای دست از تلاش برنداشتند. تا سوت پایان دویدند و برای افتخار ایران بازی کردند. این بازیکنان در 16 سالگی، درک کردند که برای کشورشان باید هر کاری بکنند. جام جهانی کلاس بزرگی برای بازیکنانم و فوتبال ایران بود که اگر با دقت نگاه کنیم نکات زیادی برای یاد گرفتن وجود داشت.

اگر بازیکنانم اشباع شوند، کسی نام شان را هم به یاد نمی آورد

جی پلاس: همه مردم امیدوار به درخشش این بازیکنان در رده های سنی مختلف هستند و از الان آینده درخشانی را برای فوتبال ملی ایران می بینند. البته یک نگرانی هم وجود دارد که بازیکنان به دلایل مختلفی از صحنه حرفه ای محو شوند!

چمنیان: مهم ترین نکته ای که علاقه مندم درباره آن صحبت کنم این است که نباید فکر کنیم کار ما در این مسابقات تمام شده است. از لحظه ای که سوت پایان بازی با اسپانیا خورد، کارمان شروع شد. ما باید بهتر شویم؛ نباید به این مراحل قانع شویم. زمانی که از نتایج تیمتان راضی باشید و به پیشرفت فکر نکنید، زمین می خورید. فوتبال ایران باید از امروز برنامه ریزی برای این بازیکنان و نسل های بعدی را شروع کند. باید این روند را ادامه دهیم. به بازیکنانم گفتم بعد از استراحت باید بیشتر تلاش کنند و به فکر پیشرفت باشند. اگر فکر کنند الان در جایگاه خوبی هستند تا دو سال بعد کسی نام شان را هم به یاد نخواهد داشت.

فقط استعدادهای فوتبال خوزستان، اندازه یک کشور صاحب سبک است

جی پلاس: بارها گفتید که بازیکنان بسیار زیادی از چشمان شما دور مانده و اگر از همه پتانسیل فوتبال ایران استفاده شود، ایران یکی از بهترین تیم های جهان تبدیل می شود.

چمنیان: باور کنید فوتبال ایران پر از استعداد است. در استانی مانند خوزستان، به اندازه یک کشور صاحب سبک استعداد فوتبال وجود دارد. دوست داشتم می توانستم این کار را بکنم و آن وقت بهتر از این عمل می کردیم اما باید به این روز برسیم. ما بازیکنان خوبی داریم و تیم ما یک درصد از این استعدادها هم نبود. باید بهترین ها را کشف کنیم و برای همه بازیکنان نونهال و نوجوانان مان برنامه ریزی کنیم. از مربیان، مسئولان و باشگاه ها می خواهم به این موضوع توجه کنند چون به همه نفع می رساند.

بازیکنانم برنامه ریزی نکنند، از صحنه فوتبال محو می شوند

جی پلاس: فکر می کنید بازیکنان تیم شما از اتفاقاتی که برای نسل های گذشته رخ داد و از فوتبال کنار رفتند، در امان باشند؟!

چمنیان: با همه بازیکنان صحبت کردم. می دانند لحظه ای کم کاری کنند، این اتفاق ناگوار در کمین آنهاست. کسی به جز خودشان به فکر آنها نیست. اگر در شرایط فعلی خودشان برنامه و طرحی برای آینده نداشته باشند، کسی دل به حال آنها نمی سوزاند چون سخت افزار این کار را نداریم. از لحظه ای که به ایران برسیم، خودشان آینده خود را برنامه ریزی می کنند. فدراسیون هم در حد توان خود تلاش می کند اما فعلا سخت افزار رسیدگی به همه بازیکنان وجود ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید