گزارش جی پلاس از شکل گیری نسل قهرمان فوتبال ملی اسپانیا + تصاویر

صف آرایی یوزها و ماتادورهای نوجوانان در جام جهانی/ ایران می تواند مانند اسپانیا قهرمان جهان شود؟

تیم های ملی ایران و اسپانیا فردا (یکشنبه) از ساعت 15 برای صعود به نیمه نهایی جام جهانی نوجوانان برابر هم صف آرایی می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال نوجوانان فردا (یکشنبه) در یک بازی حساس از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر 17 سال به مصاف تیم ملی اسپانیا می رود و در صورت برتری مقابل این تیم به جمع چهار تیم برتر مسابقات صعود خواهد کرد.

 

این بازی ساعت 15 در ورزشگاه جواهر لعل نهرو در شهر کوچی انجام می شود. شاگردان عباس چمنیان با صعود به این مرحله (یک چهارم نهایی) از جام جهانی تا اینجا هم تاریخ ساز شده اند و امیدوارند با انجام یک ماموریت دشوار دیگر، به نیمه نهایی جام جهانی 2017 راه یابند.

 

در این بازی، تیم ملی ایران تاثیرگذارترین بازیکن خود یعنی یونس دلفی را به دلیل دوکارته شدن در اختیار ندارد. تیم ملی ایران با شکست مکزیک و اسپانیا با شکست فرانسه توانستند به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.

اسپانیا چطور قهرمان جهان و اروپا شد؟

درخشش نوجوانان ایران در جام جهانی موجب امیدواری اهالی فوتبال به آینده ای درخشان برای فوتبال ایران شده چرا که این بازیکنان در حال حاضر در رقابت با هم سن و سالان خود توانستند کیفیت بالاتری را نسبت به خیلی از کشور های دیگر به نمایش بگذارند.

به بهانه این بازی، روزنامه معتبر AS اسپانیا اقدام به انتشار تصاویری از تیم های ملی سابق نوجوانان این کشور کرده که بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال اسپانیا در آن تیم ها دیده می شوند. اسپانیا با بازیکنانی که از دل این تیم ها بیرون آمده بودند، توانست  قهرمانی در جام جهانی 2010 و دو قهرمانی جام ملت ها را کسب کند.  

** تیم ملی زیر 17 سال اسپانیا در سال 1997، بازیکنانی مانند کاسیاس، ژاوی، خوان خوزه کاماچو، داوید سوسا و ... حضور داشتند که در سال 2010 دو نفر از این بازیکنان قهرمان جهام جهانی شدند.

تیم های ملی اسپانیا

** همچنین در سال 1999، تیم ملی نوجوانان این کشور متشکل از بازیکنان سرشناسی مانند په په رینا، میکل آرتتا، فرناندو ناوارو و ... بود.

** در سال 2001، آندرس اینیستا، سرخیو تورس، فرناندو تورس و میگل آنخل مویا جزو سرشناس ترین بازیکنان این تیم بودند که در این تیم حضور داشتند.

تیم های ملی اسپانیا

** در سال 2003 نیز، بازیکنان بسیار مشهوری مانند سسک فابرگاس، داوید سیلوا، خاوی گارسیا و آنتونیو آدان برای اسپانیا به میدان رفتند. اسپانیا در این رقابت ها نایب قهرمان جهان شد و فابرگاس بهترین بازیکن جام جهانی شد.

** در سال 2007 و بعد از یک دوره غیبت، بازیکنانی مانند، ناچو، بویان کرکیچ، داوید دخه آ، ایاگو فالکه، آسیر ایارامندی و ... در این تیم حضور داشتند که در حال حاضر دخه آ و ناچو عضو تیم ملی این کشور هستند.

تیم های ملی اسپانیا

** در جام جهانی 2009 که اسپانیا سوم شد، بازیکنان تاثیرگذار فعلی تیم ملی اسپانیا مانند کوکه، ایسکو، آلوارو موراتا، سرجی روبرتو، پابلو سرابیا، یوردی آمات، ایکر مونیایین و سرجی گومز حضور داشتند.

تیم های ملی اسپانیا

ماتادورها بعد از این تا سال 2017 نتوانستند در جام جهانی حاضر شود و بالاخره بعد از هشت سال به این مسابقات رسید که در حال حاضر رسانه های این کشور امید زیادی به درخشش این نسل از بازیکنان اسپانیایی دارند.

ایران در ابتدای راهی که اسپانیا رفت

بدون شک اگر بازیکنان نوجوان ایران هم مانند همسن و سال های خود در کشورهای پیشرفته حمایت شوند، می توان انتظار داشت ایران در آینده نزدیک به تیم بسیار بزرگ و قابل احترامی در سطح جهان تبدیل شود.

نکته قابل ذکر درباره فوتبال ملی ایران هم این است که در حال حاضر حدود شش، هفت نفر از بازیکنان فعلی تیم ملی بزرگسالان را بازیکنان حاضر در جام جهانی نوجوانان 2009 و 2013 تشکیل می دهند که این کارآمدی چرخه فوق را ثابت می کند.

دیدگاه تان را بنویسید