آنالیز ایران و سوریه از سوی تنها سرمربی مشترک دو تیم!

جلال طالبی در گفتگو با جی پلاس: سوریه مدل روسی بازی می کند و کار راحتی نداریم/ آنها در رستوران هم من را زیرنظر داشتند!

سرمربی سابق تیم های ملی ایران و سوریه دیدار این دو تیم را بسیار سخت و پرفشار دانست و تاکید کرد به هیچ وجه بازی آسانی در انتظار ایران نیست چرا که سوریه‌ای‌ها با سبک فوتبال روسی، بسیار با تعصب بازی می کنند و برای خوشحالی مردم جنگ زده کشورشان هر کاری می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در بازی پایانی خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سه شنبه از ساعت 19:30 دقیقه پذیرای تیم ملی سوریه است. ملی پوشان فوتبال ایران در بازی نخست خود در سئول مقابل کره جنوبی قرار گرفتند و با تساوی بدون گل و با یک یار کمتر از زمین خارج شدند.

تیم ملی سوریه نیز توانست با حساب ۳ بر یک قطر را از پیش رو بردارد و به عنوان یکی از مدعیان صعود به جام جهانی مطرح شود. سوری‌ها تنها در شرایطی می‌توانند به طور مستقیم راهی روسیه شوند که ایران را در تهران شکست دهند و کره جنوبی هم مقابل ازبکستان متوقف شود.

 **کی‌روش به فکر آمار و ارقام تیمش بود

به بهانه تقابل دوباره دو تیم، خبرنگار جی پلاس با جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی ایران و تنها ایرانی که سابقه هدایت تیم ملی سوریه را هم در کارنامه دارد گفت و گویی پیرامون شرایط تیم ایران و به ویژه بازی با سوریه انجام داد:

این مربی ابتدا درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در سئول اظهار کرد: به طور کلی فوتبال خوبی را شاهد نبودیم. بازی فیزیکی بود و کره‌ای‌ها تیمی بودند که می‌خواستند از ابتدا گل پیروزی را به ثمر برساند؛ از طرفی ایران نیازی به برد نداشت و کی‌روش نمی‌خواست آمار و ارقام تیمش را از دست بدهد. به هر حال فوتبال خوبی نبود و کره‌ای‌ها به دلیل تلاش برای پیروزی دستپاچه بودند و از طرفی موقعیتی هم برای گلزنی داشتند. ایران هم در این بازی بی جهت ریسک نکرد و از دروازه خود حفاظت کرد.

**روی توپ‌های بلند به هیچ تیمی باج نمی‌دهیم

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره عملکرد ایران در دیدار با کره جنوبی و ندادن موقعیت گل به این تیم می‌گوید: در چندین سال گذشته کی روش روی خط دفاعی تیم ما کار کرده و اکنون ما سه هافبک دفاعی و چهار مدافع داریم که اجازه خلق موقعیت را به سایر تیم‌ها نمی‌دهند. تیم ملی در سیستم کنونی از پست بازیکن بازیساز بهره نمی برد. در حال حاضر این تیم روی توپ‌های بلند به هیچ تیمی باج نمی دهد و شک نکنید که در بازی با کره جنوبی هم روی ۹۸ درصد توپ‌های بلند، بازیکنان ما موفق بودند. دو هافبک وینگر تیم ملی هم بیشتر وظایف تدافعی دارند و کمتر در برنامه‌های هجومی ظاهر می‌شوند. هدف تیم ملی گل نخوردن و سپس استفاده از موقعیت‌ها برای گلزنی بوده که این روش در همه جای دهان دنیا مورد قبول است.

**سوری‌ها برای خوشحالی مردم کشوررشان تلاش می‌کنند

او همچنین با بیان اینکه ایران مقابل سوریه بازی آسانی نخواهد داشت درباره این مسابقه به جی پلاس گفت: سوریه نشان داده که تیم خوبی است. آنها هم مانند عراق به روش روسی فوتبال بازی می‌کنند. درگیری و بازی فیزیکی از ویژگی های این سبک از بازی فوتبال است. آنها توانایی بالایی در فوتبال رو به جلو دارند و همانطور که در مسابقات مختلف مشاهده کردیم، سوری‌ها با تعصب و انگیزه در زمین ظاهر می‌شوند. سوریه و عراق بیشتر از هر تیم یگری در بازی‌های رودررو مشکل‌ساز می‌شوند. در حال حاضر آن‌ها درگیر مشکلات داخلی خود هستند که خوشحالی را از کشورشان سلب کرده است. آن‌ها برای برگزاری تمرینات و اردوهای خود با مشکلات زیادی مانند جمع کردن بازیکنان شان از کشورهای مختلف مواجه هستند. بنابراین بازیکنان هم بسیار علاقمندند تا باعث خوشحالی مردم شوند.

** بازی راحتی با سوریه نداریم

سرمربی سابق تیم ملی سوریه یادآور شد: با توجه به شرایط هر دو تیم، بازی بسیار سختی مقابل سوریه داریم و این طور نیست که به راحتی بتوانیم مقابل آنها به میدان برویم. بدون شک بازی پرفشاری در انتظار تیم‌ ملی است و سوریه دست به هر کاری می زند تا نتیجه بازی را به نفع خود رقم بزند.

 

** بازیکن سابق پرسپولیس الان مربی تیم ملی سوریه شده است

طالبی ادامه داد: اکثر بازیکنان سوریه در کشورهای مختلف خاورمیانه به میدان می روند و زمان کوتاهی در اختیار دارند تا به هماهنگی دست یابند. بیشتر بازی های آنها درون تیمی است و از دیدار تدارکاتی با کشورهای دیگر استفاده نمی کنند. خطیب - کاپیتان این تیم، زمانی که سرمربی تیم ملی سوریه بودم، در رده جوانان حضور داشت و از طرفی عمرالسوما، از دیگر مهاجم های خطرناک سوریه است که به خاطر اظهار نظر و مخالفت با بشار اسد - رئیس جمهور سوریه به مدت ۴ سال از همراهی این تیم محروم شده بود. سوماه مهاجم خطرناکی است و به خوبی می‌تواند گلزنی کند. نام ایمن الحکیم را هم قبلا در سوریه شنیده بودم ولی نمی دانم او را کجا دیدم. آن موقع مربی معروفی نبود. طارق جبان، بازیکن سابق پرسپولیس هم الان مربی این تیم است.

**سوریه برای صعود به جام جهانی هر کاری می‌کند

او همچنین ادامه داد: تیم ملی ایران بدون استرس خاصی به میدان می‌رود و به راحتی می‌توانند در حضور هواداران بازی خود را به نمایش بگذارد. تیم ملی فقط در بخش هجومی با مشکلاتی مواجه است و معتقدم باید در این بخش تقویت شود. به شخصه دو بر یک را به برد یک بر صفر و برد ۳ بر ۲ را به برد 2 بر یک ترجیح می‌دهم. تعداد گل زیاد می‌تواند هواداران را راضی نگه دارد و از بازی لذت ببرند. اگر سوریه بتواند ایران را شکست بدهد،  این شانس را خواهد داشت که به جام جهانی صعود کند، بنابراین هرگز از آن نمی گذرند.

** در رستوران هم من را زیر نظر داشتند

سرمربی اسبق تیم ملی سوریه درباره جدایی اش از این تیم هم به جی پلاس گفت: آن موقع سوریه شرایط امنیتی پیچیده‌ای داشت و برای مثال در رستوران هم من را زیر نظر داشتند. همچنین حاضر نبودند برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی هزینه کنند. آنها منتظر بودند کشوری پیشنهاد دهد تا به صورت رایگان به آنجا بروند و بازی تدارکاتی برگزار کنند. به همین دلیل نتوانستم آنجا کار کنم و از این تیم جدا شدم.

دیدگاه تان را بنویسید