گزارش جی پلاس؛

خواص درمانی شیرمادر در بهبود زخم ها!

آیا شیر مادر واقعا می تواند در درمان عفونت گوش، التهاب ها، زخم ها کمک کند؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ اگر شما عنوان " خواص شیر مادر" را در فضای مجازی، سرچ کنید، وب سایت های بی شماری را می یابید که به خواص این " طلای مایع "  پرداخته اند و می گویند در درمان بیماری هایی مانند اگزما، عفونت گوش، التهاب ها، سوختگی ناشی از مصرف پوشک، مفید است. اما آیا این درمان های خانگی واقعا مفید است و کار می کند؟

در این مطالعه تعدادی از مادران تصمیم می گیرند که شیر خود را مورد آزمایش قرار دهند تا دریابند آیا واقعا شیر مادر در درمان اینگونه بیماری ها کمک می کند؟ یکی از آنها روی خراشی که روی صورت نوزادش بود مقدار کمی شیر مادر زد، و فردای آن روز مشاهده کرد که نیمی از زخم خوب شده و نیم دیگر هم تا حدودی بهبود یافته است.

مادر دیگری که هنگام آشپزی به شکل بدی ساعدش دچار سوختگی شده بود و جعبه کمک های اولیه در دسترس نداشت، تصمیم گرفت شیر خود را در ناحیه سوختگی بمالد. او می گوید بالافاصله درد کاهش یافت و قرمز ناشی از سوختگی هم کمرنگ شد.

در طی مطالعه دیگری که دکتر چارلز شرهان - مدیر مرکز بیرگام در بوستون آمریکا و همکارانش روی موش ها انجام دادند، دریافتند که این مولکول های زیستی به بهبود پاسخ ایمنی و کاهش التهاب در موش کمک می کند ونتایج در نوزاد انسان هم مشابه است.

سرهان می گوید: این خواص ضدالتهابی شیر مادر در ماه اول پس از تولد نوزاد در اوج قرار دارد و در ماه های بعد کمی کاهش می یابد.

دکتر شرهان معتقد است که شیر مادر را می توان در درمان بعضی زخم های سطحی به کاربرد اما در زخم های باز و عمیق به هیچ عنوان نباید استفاده شود.

دیدگاه تان را بنویسید