یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه نوزادانی که شیرمادر مصرف می‌کنند دارای رشد خوبی هستند، گفت: به مادران عزیز توصیه می‌کنیم که هرگز شیر خشک را جایگزین شیر خود نکنند مگر اینکه شیر نداشته  باشند و یا اینکه نوزادشان نسبت به شیر مادر آلرژی داشته باشد.



دکتر فرهاد حسن غیبی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزاد است، اظهار کرد:  در شرایطی که شیر مادر فراهم است، نباید هرگز شیر خشک جایگزین آن شود چرا که  شیر مادر اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: شیر مادر می‌تواند از ابتلای نوزاد به بیماری‌ها پیشگیری کند و نوزادانی که شیر مادر مصرف می‌کنند 17 برابر کم‌تر از نوزادهایی که شیرخشک مصرف‌ می‌کنند، دچار بیماری‌های اسهالی شوند.



وی اضافه کرد: نوزادانی که منحصرا شیر خشک مصرف می‌کنند، تا دو سالگی 17 برابر بیشتر از کودکان دیگر به بیماری‌های اسهالی مبتلا شده و همچنین در بزرگسالی نیز مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شوند.



این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه شیر مادر حاوی یک‌سری سلول‌های ایمنی است، افزود: این سلول‌های ایمنی از طریق شیرمادر به فرزند منتقل شده و سیستم ایمنی نوزاد را ارتقا داده و همچنین این کودکان در بزرگسالی نیز کمتر دچار بیماری‌های مزمن شده و اعتماد به نفس و ضریب هوشی بالایی خواهند داشت و برعکس نوزادانی که شیر خشک مصرف می‌کنند در بزرگسالی در این موارد با مشکل مواجه خواهند شد.


وی با تاکید بر اینکه شیر مادر در رشد طبیعی نوزاد تاثیر بسزایی دارد، افزود: مادران باید حدود 15 یا 20 دقیقه هر بار به نوزاد خود شیر داده و به طور متوسط به مدت دوسال به نوزادان خود شیر بدهند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.